Definitionen av sex

Vad är egentligen sex och vilken bild har folk av sex?

Sex är ett ord som inte har någon direkt definition om du frågar mig, det är något som kan vara på ett sätt en gång och på ett annat sätt en annan gång. Ena gången kanske du är sugen på vaginalsex men nästa är du sugen på klitoral sex. Jag tycker att varje individ själv ska få definiera "Vad är sex för mig?".

Dock ser inte samhället ut så idag. Alla ska tycka lika om många saker, speciellt sex. Samhället säger: "Alla ska vara heterosexuella och ha vaginalsex med missionärsställningen. Alla som har sex ska vara byxmyndiga och monogama."

Hur många följer dessa normer? Nästan alla, de flesta, några eller inga?
Jag tror att de flesta följer sexnormen. Jag tror att de flesta tror att de är heterosexuella och att många inte ens vill tänka på att de skulle kunna vara något annat. De har liksom låst igen garderoben för att någon annan sexualitet ALDRIG ska komma ut, de är hetero alltså, typ. Jag tror även att de flesta (heterosexuella) har vaginalsex i sina sängar, de kör missionären eftersom att det är enkelt (kanske inte fysiskt sett, för mannen, men ändå), eftersom det är det sättet de har lärt sig att man gör barn på och då är det alltså det enda sättet att ha sex på. Det spelar ingen roll om de ska ha barn eller inte, vagial missonär är det enda rätta i deras ögon.

Vad tror jag mer? Jo, jag tror att de flesta är monogama och inte ens har tänkt tanken att något annat skulle vara möjligt. Dessa personer tänker inte på att polygami inte behöver betyda att man gör sig av med partnern efteråt, det går faktiskt att ha flera samtidigt så länge alla är med på noterna. Jag tror några fler saker om "de flesta", jag tror att de blir itutade att sex är strängt förbjudet när man är under viss ålder, vilket det typ iofs är under viss ålder, men jag har hört att regler är till för att brytas!

Tror jag verkligen så här? Ja, jag tror att de flesta är såhär. Jag tror att de flesta inte tänker efter, de bara gör så som de alltid har gjort oavsett om det är skönt eller inte.

Det känns inte som om jag har kommit fram till något jättestort i och med detta inlägg, men det var bara lite saker jag ville poängtera.

Min alldeles egna definition av sex är att allt som är skönt och som man kan uppnå orgasm med, det är sex. Vill man inte eller av någon anledning inte kan uppnå orgasm just vid det tillfället, då kan det ändå vara sex såklart, men det var mest för att få någon rätsida på saken. Det spelar ingen roll om du kör outercourse eller innercourse. Det spelar ingen roll hur många partners du har eller om du inte har någon alls. Det spelar ingen roll hur gammal du är. Det enda som spelar roll är att du tycker att det är skönt. Punkt.

Ni kanske tycker att detta är något man får höra ofta, men jag tror att det behövs för annars kommer alla sitta där i sin lilla garderob och inte våga vara sig själv.

Nu en liten bild som rör ämnet. Bilden är fotad från en KP-tidning för inte så många år sedan...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0