Påfåglar

Jag gillar påfåglar. Har funderat på att ha påfågelstema här på bloggen, men har inte riktigt hittat några bra och fria bilder för det. Om någon ser en bild (fri sådan) på en påfågel så får ni gärna tipsa mig om den! Har iofs en bild som jag har tänkt redigera lite, men det har inte blivit av. Ni ser den längre ner i detta inlägg.

På tal om det: Jag var in på tradera idag. Jag vill hitta något, typ en sån där tallrik en hänger på väggen, med en påfågel på. Jag hittade istället "Rolig smörask med påfågel på locket i porslin", men jag tror att den som satte upp annonsen antingen har väldigt dålig syn eller är dåligt allmänbildad. (För visst hör det till allmänbildning hur en påfågel ser ut? Det känns inte som att det hör till trivialiteten.) Mer allmänbildning till folket! Så här ser en påfågel ut:

Påfågel

Jag tänkte förresten börja med en ny sak här på bloggen, jag vet dock inte om det kommer fungera eftersom det inte är så många läsare ännu (har som max haft 12 olika läsare på en dag, men desto fler besök), men jag testar ändock! Jag har sett att det på många andra bloggar skrivs en liten fråga i slutet av varje inlägg och det tycker jag kan vara lite kul sätt att få respons från läsare på. Jag kommer absolut inte ha det i varje inlägg, men lite då och då. Jag börjar i detta:

Kära läsare! Är utseendet av en påfågel allmänbildning eller en trivialitet? Vad anser ni?


Kommentarer
Postat av: Kråkan

Allmänbildning. Definitivt.

2011-04-10 @ 14:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0