Stackars hund

Idag när jag var till affären och handlade mat så satt en hund kopplad utanför. Det är minusgrader ute och där hade någon kopplat sin hund att sitta på den kalla backen i typ en halvtimme och frysa. Hur tänker människor?! Hur tänker människor med hund?

Visst att vissa hundägare är idioter och sätter sin hund i en varm bil att vänta under sommaren. Många förstår nog inte att den kan dö av värme (vilket även människor kan, men det verkar inte helt kännt i detta nordliga land). Dock så tycker jag att folk i detta land borde förstå att när det är kallt så fryser vi. Även hundar fryser. Om du kopplar fast en hund utomhus vid minusgrader så kan den inte röra sig för att hålla upp värmen. Den fryser, precis som du skulle ha gjort om du stod still utomhus i en halvtimme.

När jag kom till affären så satt hunden där och skällde, jag var inne i affären i 20 minuter. När jag kom ut igen så satt hunden fortfarande och skällde, fast nu gnydde den också om vartannat. Jag tyckte så himla synd om den, ville koppla loss den och ta in den att värma sig inne i butiken.

Men så får man inte göra i denna människodominerade värld. Så med vemod vände jag mig bort från den hund som skällde, gnydde och gav sorgnsa blickar. Jag gick hem och hoppas så innerligt att ägaren kom ut från affären strax efter.

Stackars hund.
Dumma människor.

Kommentarer
Postat av: Karoline

Usch och fy :(

2011-12-17 @ 19:33:01
URL: http://trahison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0