Sen när blev det okej att trolla inför mugglare?


Skämt åsida. Jag har haft lite av ett Harry Potter-maraton de senaste dagarna, nu är det bara film 7.1 och 7.2 kvar. Anyway, det är faktiskt inte Harry Potter jag tänker skriva om.

Jag har funderat på det här med att trolla. Alltså "trolling", ni vet, sånt som troll gör.

När blev det okej att trolla? När blev det okej att skriva saker som du inte står för bara för att provocera? Jag skriver bara saker jag står för (även om det kan bli rätt provocerande om jag är mycket upprörd). Jag vill skapa debatt för att skapa rättigheter, jag vill inte skapa debatt för att provocera andra människor (även om en del verkar tro att det är vad jag håller på med).

Det värsta i detta sammanhang är när jag länkar till en hyffsat pålitlig internetkälla och skriver om det på facebook och folk bara "Äh, det är bara någon som trollar!". Jag bryr mig inte, det spelar absolut ingen roll om en person trollar eller inte, det som spelar roll är att någon faktiskt har skrivit det där hemska som jag råkade hitta. Är det emot min ideologi så skapar jag debatt!

Varför är det okej att provocera och sedan länka till detta när det inte är okej att provocera när det gäller något du verkligen står för?

Sluta ljug. Sluta provocera. Sluta vara sådana jävla troll!

Kommentarer
Postat av: Visselpaj

Jag kan i och för sig förstå att det kan vara roligt och underhållande att trolla. Säkert finns det exempel som jag skulle kunna fnissa lite åt.



Men i grund och botten är jag emot det. Jag avskyr när folk provocerar mig bara för att de tycker det är kul att leka med någons upprörda känslor. Det är respektlöst.

2011-07-20 @ 21:41:06
URL: http://visselpaj.se
Postat av: embla

Är det någon som tycker att det är okej då?



Grejen är väl i alla fall att trollen bara gynnas av uppmärksamhet de får, oavsett vad det är för någon...

2011-07-21 @ 00:13:23
URL: http://emblasaga.wordpress.com/
Postat av: Candy

Åh, jag stör mig som fan på trollande! Har också misstagits för att trolla p.g.a. alla jävla troll, då jag faktiskt varit seriös. T.ex. tror folk att jag trollar bara för att jag skriver öppet om mina problem, för "så där dåligt kan ju inte någon ha det OCH DESSUTOM BERÄTTA OM DET!!" Ja, herre gud. Jag säger då det. Och tacka alla troll för det...



Visst kan jag också vara oseriös, men då är det inte för att provocera utan för att jag är mig själv. Jag har helt enkelt en personlighet som ibland är oseriös, flummig och lättsam. Om jag släpper ut det brukar det dock vara uppenbart för det allra mesta, eftersom det efterföljs av en mängd utropstecken och någon etta inklämd mittemellan dem.



@ embla: Trollen tycker väl att det är okej. :) de lever ju på alla som inte tycker det är okej, haha.

2011-07-21 @ 02:55:59
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0