blogg.se har egen kodning, HTML-ish

Jag är ganska duktig på att koda i matlab, men att koda med blogg.se:s typ HTML-kod är jag rätt dålig på har jag insett. Jag försökte göra en bakgrund med en fin påfågel och lite andra grejer, men det gick inge bra så jag bara satte påfågeln där för att påminna mig själv om att fixa bloggens utsida senare.

Någon som vet exakt hur jag ska göra om jag vill ha en bakgrund bakom texten och sedan en tillbakgrund bakom? Förstår ni hur jag menar? Hur placerar jag ut en header?

Jag ska nog sluta bry mig om det just nu, är typ lite bakis sen igår.

Kommentarer
Postat av: S

Du går in på "Design" och klickar på "Redigera stilmall". Scrolla ner tills du ser att det står #header, där finns en hexadecimal färgkod som du kan ändra, och så finns det möjlighet att lägga in en url-länk (alltså en bild eller vad du vill ha som header). När det gäller bakgrundsfärg och liknande ska du leta efter hexadecimala koder, de går att ändra och det är bara att prova sig fram.

2011-05-01 @ 23:18:19
URL: http://madameberry.blogg.se/
Postat av: Intersexorwhat

Jag fattar ingenting! XD det finns flera #header och före dem står det div. Hittar ingenstans att lägga in en bild :(

2011-05-04 @ 19:04:25
URL: http://intersexorwhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0