Towel day

Happy towel day!

För er som inte vet det, idag är det towel day och snart är dagen slut, men... men(!) jag kom iaf ihåg att ta med mig en handduk i år!

Hörde hur de på Rix morronzoo nämnde towel day, men jag blev lite besviken på dem. Roger sa "Idag är det handduksdagen, då ska man byta handduken" ungefär, varpå Sofia och Ola säger "Där ser man!" och "Det är alltså det man gör på handduksdagen, då förstår jag."

I mitt halvvakna tillstånd med skrålande klockradio tänkte jag bara "Nej, nej, nej, sluta lär ut en massa dumheter!"

För något som borde höra till allmänbildningen, något som idag är trivialt, det är betydelsen av Towel day.

Towel day firas i minne av författaren Douglas Adams och dagen infaller två veckor efter hans dödsdatum, dvs. han dog den 11 maj och Towel day firas den 25 maj. Högtiden firas genom att man bär med sig en handduk hela dagen.

Nu vet ni allt ni behöver veta för att känna er allmänbildade. För mer triviala fakta om handdukar bör ni läsa Liftarens guide till galaxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0