No shave November

it's an order

...eller nej, det är det inte, men jag tycker ändå att det är jättebra sätt att få folk att uppmärksamma.


De närmaste veckorna har det nu varit ganska många som nämnt "No shave November" på facebook, twitter och andra forum. Orsaken är att kampen mot prostatacancer ska uppmärksammas och stödjas. Så nu vill jag uppmärksamma er på denna kamp.

Jag vill att Du låter bli att raka dig i november. Du kommer då att inte använda några rakprodukter under hela november, vilket leder till att du sparar resurser. De pengar du får över kan du köpa ett blått band med, då går det pengar till forskningen kring prostatacancer. Bra va?


En annan anledning till att jag uppmuntrar detta är för att jag vill att alla sorters människor ska stödja denna typ av forskning, det ska heller inte spela någon roll vilket kön du har. Något som jag har sett ett flertal gånger både på facebook och twitter är att No shave November endast gäller män, eftersom det av någon dum anledning anses mer naturligt om en man har hår i ansiktet än om en kvinna har hår på kroppen. Idioti! Självklart ska även kvinnor få stödja kampen mot prostatacancer! Att säga något annat är ungefär lika dumt som att påstå att män inte får stödja kampen mot bröstcancer.

Kommentarer
Postat av: S

Woho, helt rätt! Har faktiskt inte rakat mig på hela månaden hittils, och tänker hålla det November ut! =)

2011-11-10 @ 17:11:22
Postat av: S

Hittade en läsvärd artikel om ämnet: http://msmagazine.com/blog/blog/2011/11/02/noshavenovember-raises-hairy-gender-questions/

2011-11-10 @ 17:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0