Kvinnor med ring i näsan

 
Jag har tänkt på en sak. Ring i näsan, en så kallad septum, även kallad "tjurring", blir alltmer vanligt hos kvinnor, men jag tror aldrig att jag har sett en man med en sådan piercing.
 
Hur kommer det sig att det blir fler och fler kvinnor som skaffar septum, när jag var yngre såg jag aldrig folk med sådan. Jag kan komma på hur många kvinnor som helst med septum, vissa mer kända andra okända, bland dessa har vi Lady Dahmer, Contessa Montebello, Maria Sjöberg (Paperlace), Cherrybell/Enhalvhest, Trahison (och hennes flickvän), Moss, AnnieDelusion, Breathtaken med flera. Varför ser jag aldrig män med det?
 
Förresten måste jag säga att jag för några år sedan tyckte att det var en förskräckligt ful piercing, idag har jag sett så pass många med det att jag tycker att det kan vara riktigt snyggt eftersom det hör till en persons individuella stil.
 
Frågan är fortfarande varför jag bara ser kvinnor i det. Ett substitut till mustasch?
 
Tänk vad mycket tankar en enkel näsring kan skapa så här mitt i natta.
 

Kommentarer
Postat av: ett ritstift i din rumpa

en eller två män med septum- piercing har jag sett, men det är nog som du skriver mycket vanligare hos kvinnor. kanske är det mustasch-substitut, eller så kanske män undviker just den sortens piercing eftersom den fastnar i en potentiell mustasch? ;)

Svar: Det var något jag inte tänkte på, dock så går ju piercingen att ta ur, ifall personen med potentiell mustasch ska raka sig eller vill spara ut mustaschen liksom.
Intersexorwhat

2012-08-20 @ 22:34:03
URL: http://yllestrumpa.wordpress.com
Postat av: Elias

Till att börja med såg jag bara killar med septum-piercing, men nu ser jag nästan bara tjejer med det.

2012-09-08 @ 23:15:12
URL: http://transkille.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0