Som sagt, en våldtäkt är tydligen inte alltid en våldtäkt

 
Man våldtog flickvän i analen medan hon sov. Mannen fick skadestånd för att han "träffade fel".
 
Det är den egentliga innebörden av fallet. Fallet handlade om att en man dömdes i tingsrätt för att han våldtagit sin flickvän medan hon sov, i hovrätt friades han bara för att han hade våldtagit henne i analen men egentligen hade tänkt våldta henne i vaginan, för hela kalaset fick han ett skadestånd på 22 000 kr för att han hade suttit i häktet.
 
Välkommen till Sverige!
 
Här dömer vi offret istället för förövaren, bra va?
 
Nej, fy fan. Det är verkligen inte okej i min värld att någon våldtar en annan person, det spelar ingen roll om personen egentligen hade tänkt våldta på ett annat sätt. En våldtäkt är alltid en våldtäkt! Läs gärna mina två tidigare inlägg om ämnet: En våldtäkt är alltid en våldtäkt och Tydligen är en våldtäkt inte alltid en våldtäkt.
 
Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan tycka att våldtäkten är okej bara för att han siktade på kvinnans vagina. Berodde det på att de var tillsammans? Det spelar ingen roll om personerna är tillsammans, om en part inte har gett sitt medgivande (vilket är omöjligt att göra i sömnen) så är det en våldtäkt. När jag säger medgivande så menar jag inte enbart att en person säger "Vill du ha sex?" och den andra svarar "Ja.", jag menar mer så här.
 
Alltså, en våldtäkt är alltid en våldtäkt. Det spelar ingen roll om ni har varit tillsammans länge. Det spelar ingen roll om ni har ett engångligg. Det spelar ingen roll om du siktade på ett ställe men prickade ett annat. Det som spelar roll är att det är mot någons vilja. Eftersom kvinnan anmälde mannen så är det uppenbart att det var mot hennes vilja. Han borde ha blivit dömd för våldtäkt och det är inte synd om honom.
 

Kommentarer
Postat av: Johan Theodorsson

Det är ju helt otroligt. Du har säkert hört detta som är i samma klass. http://www.svd.se/nyheter/utrikes/man-blir-inte-gravid-av-riktig-valdtakt_7434686.svd

Svar: Jo, hörde talas om det idag, strax efter att jag skrivit det här inlägget. Tänkte typ "Amen herregud, vad är det för fel på världen?"... Det är dagar som dessa som jag tycker att personer som innehar en sådan stor mängd idioti borde skjutas, trots att jag är emot dödsstraff.
Intersexorwhat

2012-08-20 @ 17:34:17
URL: http://fantasiformedlingen.wordpress.com/
Postat av: Pinocchio

Vad i ******???? :O
En våldtäkt (som du säger) är ju alltid en våldtäkt, sen är det skitsamma vilket hål det är. Det är lika hemskt för offret ändå.

Svar: Precis!
Intersexorwhat

2012-08-20 @ 20:58:38
URL: http://pinocchioirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0