Förra årets nyårslöften plus nya löften

 
För ett år sedan så skrev jag ett gäng nyårslöften här på bloggen. Tänkte gå igenom dem och se vad som har blivit av dem, sedan ska jag avge några nya nyårslöften.
 
Löfte 1
Börja träna, återuppta klättringen, börja gymma samt börja på dans.
 
Hur det gick: Jag började träna i början av året, jag körde lite övningar hemma med hantlar och kondition. Jag tog en kortare danskurs på 7 tillfällen eller vad det var, en kurs i vals och foxtrot faktiskt. Jag började cykla jättemycket, speciellt under sommaren, då cyklade jag flera mil i veckan (för jag har 6-7 km till centrum vettni). Sen kom hösten och jag blev extremt förkyld, sen fick jag influensa (tror jag det var). Efter tillfrisknandet så skaffade jag ett prova-på-kort på träningsanläggningen nära mitt campus. Gymmade där några gånger och klättrade en gång, sen tog prova-på-perioden slut i början av oktober. Sen vet jag inte vad som hände, men plötsligt låg det snö på marken och plötsligt var det december och jag hade knappt rört mig alls på nästan tre månader.
 
Nytt löfte 1: Samma.
 
Löfte 2
Börja studera i god tid till tentorna, inte ta på mig för mycket ideellt arbete.
 
Hur det gick: Låt mig först skratta högt. Hahahahaha. Ungefär så kände jag när jag läste vad jag skrivit. Jag har tenta om åtta dagar och har hittills inte börjat plugga. För vet ni vad som hände precis innan sommarlovet? Jag råkade bli tillsatt på en ideell post som är på ett år. Har haft sjukt kul på posten hittills, men fattar inte riktigt hur jag tänkte när jag sökte den. Nästa skolår ska jag dock ta studieuppehåll, ta igen lite kuggade tentor samt koppla av lite från universitetslivet.
 
Nytt löfte 2: Se till att börja plugga i tid och försök ignorera roliga ideella uppdrag som de söker folk till.  Se också till att koppla av lite under studieuppehållet också. Så i princip samma som förra årets.
 
Löfte 3
Se till att äta ett vettigt antal gånger under dagen även under ledighet.
 
Hur det gick: Ja, jag kan knappast påstå att det gått särskilt bra. Jag blir så förbannat lat så fort jag får lite ledighet. Under ledigheten äter jag inte för att jag borde äta, jag äter antingen för att jag är så hungrig att jag håller på att kollapsa eller för att någon bjuder mig på mat. När jag inte är ledig däremot, då äter jag var tredje under vaken tid, precis som alla dietister och läkare säger är allra bäst för kroppen.

Nytt löfte 3: Det där med ledigheten, se till att inte bli så jävla lat när det kommer till matlagningen då. Alltså, samma som förra året.
 
Löfte 4
Gå upp tidigt även när jag är ledig, inte försova mig, ta tillskott av D-vitaminer under vintern, se till att inte fastna sensena kvällar framför datorn.
 
Hur det gick: Ja, du kan ju gissa vad jag gör just nu. Sitter framför datorn mitt i natten, klockan är ju snart 2... D-vitaminer har jag däremot varit duktig och tagit nu under vintern, vet dock inte helt säkert om det hjälper. Jag har inte försovit mig lika ofta som jag gjorde förra hösten, tror jag, men jag har fortfarande lyckats försova mig några gånger. Att gå upp tidigt även när jag är ledig har funkat sisådär. Det har gått i perioder då det har funkerat mer eller mindre bra. I morse gick jag upp 10, jag ska nog försöka sikta på 9 under vanliga lediga dagar. Dagen efter nyårsafton och liknande är det dock okej att sova ut längre, jag behöver sömnen efter så sena kvällar.
 
Nytt löfte 4: Samma.
 
Löfte 5
Leva ut min stil mer, inte ha samma jävla kläder varje dag, sluta bita på naglarna vid stress, inte glömma borsta tänderna på morgonen.
 
hur det gick: Ja, med tanke på hur alla andra löften gick så kan ni ju gissa hur detta gick. Jag tycker inte att jag har levt ut min stil mer, lite kanske men inte speciellt mycket. Samma jävla kläder varje dag och fortfarande samma enda byxor som jag trivs i. Naglarna blev nerbitna förra tentaperioden, de är så korta att jag inte vet om de ens går att få dem kortare. Å mina tänder glömmer jag fortfarande att borsta vissa mornar. I somras var jag sjukt duktig med tandborstningen ska ni veta, jag borstade minst två gånger om dagen, ofta tre. Sen började plugget igen...
 
Nytt löfte 5: Leva ut min stil mer, samt att våga vara mig själv. Våga sticka ut för fan. Låt bli att bita på naglarna och glöm för sjutton inte att borsta tänderna.
 
 
Vad tror ni, kommer jag klara dessa "nya" nyårslöften?

Kommentarer
Postat av: Alex

Hmm, ge dig fan på att klara det så kan det nog gå. Men du verkar behöva lägga ner lite tid på det. :) Lycka till!

Svar: Ja, ett år räckte visst inte :P men nu har jag ju sett hur det gick senast, så nu känns det enklare att ta sig i kragen :)
Intersexorwhat

2013-01-02 @ 16:17:33
URL: http://varkeneller.blogg.se
Postat av: auuus

Nu är jag lite nyfiken på vilken stil du har på kläder och så? ^^

Svar: Låt mig citera mig själv från en frågestund jag hade för ett halvår sedan, för det stämmer fortfarande ganska bra: "Om jag hade haft mer tid att ägna mig åt min klädstil så hade den varit mycket snyggare än vad den är idag. Svart är den bästa färgen, den går att matcha till allt. Jag älskar mönster, och då menar jag inte vilka mönster som helst, randigt är en favorit. Framförallt drar min ideala stil åt ett gotiskt håll, men det varierar till mer rock, glamrock eller locking ibland." ^^
Intersexorwhat

2013-01-04 @ 01:54:48
URL: http://www.asortamission.blogg.se
Postat av: auuus

Oh, right. Det hade jag glömt bort men nu när du säger det så kommer jag ihåg att jag läst det. Själv har jag gått från mer svart och gotiskt till att bli något av ett grungedrägg :p

Svar: Jag har en teori om att väldigt många kloka människor någon gång (eller hela livet) har en svart period ^^
Intersexorwhat

2013-01-04 @ 14:25:27
URL: http://www.asortamission.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0