Världsaidsdagen

 
Om det är någon gång du bör se Torka aldrig tårar utan handskar, så är det idag. Idag är det 1:a december, allså Världsaidsdagen. Varje dag blir i genomsnitt 7000 människor smittade av HIV. Varje dag. Det är en fruktansvärd sjukdom och spridningen beror främst på okunskap och slarv. Att inte använda kondom eller att ens kroppsvätskor kommer i kontakt med varandra, det kan ge ytterligare en person HIV om den andra personen är smittad. Kampen mot HIV/AIDS sker hela tiden, men just idag så uppmärksammas den extra mycket genom många statusuppdateringar på facebook, flera som bär röda bandet, utdelning av kondomer på stan (beroende på vilken stad du bor i förstås) med mera. Min insats är att skriva detta inlägg, så att fler blir medvetna, samt att jag tänker beställa ett rött band.
 
Sen vill jag tipsa alla om att se filmserien Torka aldrig tårar utan handskar. Den verkar inte finnas i sin helhet på svtplay längre, men flera klipp på den hittar du där. Antagligen finns den upplagd på youtube eller så går den att köpa någonstans. Det är en film som jag tycker att alla borde se, vill ni veta varför så kan ni läsa inlägget jag skrev efter att ha sett den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0