Jag blir äcklad

 
Här om dagen råkade jag få tips om en länk till en diskussion på FamiljeLiv, en sida som jag försöker att undvika så mycket det går eftersom det mesta där bara gör mig frustrerad. Den här gången blev jag också frustrerad, men jag blev även äcklad och ledsen.
 
En kvinna har skrivit om att hennes sambo våldtagit henne. Definitionen av våldtäkt är att det är mot ens vilja, så detta är helt klart en våldtäkt trots att det var hennes partner som gjorde det. Bara för att du går in i ett förhållande med någon så betyder inte det att du får ha sex med din partner exakt varje gång just du vill ha sex.
 
Kvinnan i diskussionen förklarar att hon berättat för sin partner om en sexfantasi hon haft, att hon skulle vilja bli våldtagen. Hon förklarar att det bara var en fantasi, inget hon egentligen skulle vilja när det kom till kritan. Hennes sambo tolkar dock hela situationen fel och ger sig på henne när hon sover. Hon vaknar, hon skriker, hon gråter och hon försöker göra motstånd, men han trycker ändå in sin penis i henne med våld.
 
Hennes fråga i inlägget är "Jag mår illa... Han kommer hem från jobbet snart och jag vill inte se honom... Kan jag anmäla honom för det här? Han tycker att det bara var 'en lek'..."
 
Jag blir så äcklad över att hon ens funderar på att inte anmäla honom. Han våldtog henne och hans åsikt efteråt är uppenbarligen att det "bara var en lek" vilket gör hela situationen ännu värre. Hade han efteråt sagt förlåt och verkligen menat det, inte sagt att det "bara var en lek", förstått hur illa han betett sig, hon inte hade mått illa av hela situationen och hon hade inte kännt att hon inte vill se honom, då kanske det hade varit befogat att inte anmäla. Nu när hon uppenbarligen mår dåligt av det och han uppenbarligen inte på allvar fattat vad han har gjort, då är det verkligen befogat att anmäla honom tycker jag.
 
Jag tycker det är ännu äckligare med alla kommentarer hon fått i stil med "Fast det är ju synd om honom som kommer hamna i brottsregistret", "Killen kanske trodde att han uppfyllde hennes fantasi", "Det var ju bara ett missförstånd"
 
Synd om killen för att han kommer hamna i brottsregistret? Så det är inte synd om tjejen som blev våldtagen? Skit samma om killen tolkade fantasin fel. Om personen skriker, gråter och kämpar emot så ska du inte fortsätta att våldta trots att hon nämnde en fantasi om våldtäkt. Punkt.
 
Jag blir äcklad över att folk beter sig så här. "Hon bad om det", "Han kunde inte behärska sig" osv. Män kan behärska sig, tro mig. Män är inte djur som går på instinkt och måste våldta när de får chansen för att kvinnors skönhet bedövar deras tankeförmåga. Män framställs som djur i vårt samhälle och det är fan äckligt att våldtäktsmän ska kunna komma undan med det.
 
En fantasi är bara en fantasi, det behöver inte alls vara något som en ens vill ska bli uppfyllt, det är bara en fantasi. Jag lovar att jag har flertalet sexfantasier som jag egentligen inte skulle vilja få uppfyllda, men fortfarande har jag fantasierna och i fantasins värld kanske det verkar bra trots att jag vet att det inte är något jag skulle gilla i den verkliga världen.
 
Jag hoppas att hon har anmält honom nu.
 

Kommentarer
Postat av: ett ritstift i din rumpa

jag blir så otroligt ledsen när så många har inställningen att det är synd om våldtäktsmannen eftersom han ju hamnar i brottsregistret och det kan vara till problem för honom i framtiden. det är allt annat än synd om någon som våldtagit en annan människa!

Svar: De som resonerar så här tror verkligen att män är djur och inte bara att samhället framställer dem som sådana. Fast det förstås, det är inte bara män som våldtar. Fast om vi ska tro på vårt samhälles normer så är det nog bara män som våldtar förresten. Män kan ju inte behärska sina lustar eller hur var det? :P
Intersexorwhat

2012-07-15 @ 17:51:11
URL: http://yllestrumpa.wordpress.com
Postat av: Mandel

I ett korrekt BDSM-förhållande har den dominanta ett enormt ansvar, och ska se till att inget sker utan bådas medgivande. Missförstånd? Nej, ren idioti från mannens sida i det här fallet.

Svar: Bra jämförelse där och jag håller verkligen med att det är ren idioti att tro att det bara går att göra sådär hur som helst utan att förstå skillnaden mellan lek och allvar.
Intersexorwhat

2012-07-15 @ 18:29:28
Postat av: Pinocchio

Om han nu var så trög att han på allvar trodde att hon ville bli överaskad mitt i natten med en våldtäkt så kunde han väl för f*n åtminstone stannat upp sig själv och frågat henne om det var det hon ville. Ingen normal kille skulle fortsätta när tjejen skriker och gråter! Men en normal kille skulle aldrig heller komma på en sån idiotisk idé att prova på "våldtäktsfantasin" utan att prata igenom det ordentligt med sin flickvän först så att hon är 100% med på det! Så tycker jag.

2012-07-16 @ 03:16:37
URL: http://pinocchioirl.blogg.se
Postat av: Eli

Måste säga att jag förstår hennes tvekan. Har aldrig själv blivit våldtagen, jag har däremot blivit sexuellt ofredad (tror jag att det heter, väldigt grovt tafsad på utan mitt samtycke av en person jag inte ens känner) och frågan "ska jag anmäla honom?" dök upp.

Man känner sig till viss grad skyldig, i mitt fall för att jag frös och därmed inte knuffade iväg personen från mig eller något i den stilen. I hennes fall kan jag tänka mig att hon känner sig skyldig då hon berättade om denna fantasi till att börja med vilket då ledde till detta missförstånd (eller vad man ska kalla det) och att det är därför hon funderar.

Personligen tycker jag att hon ska anmäla det hela då det faktiskt är en våldtäckt oavsett deras förhållande.

2012-07-24 @ 13:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0