Shit jämställdister say


Hade tänkt plugga en massa idag, men så råkade jag börja diskutera jämställdhet och hittade hela tiden nya ställen att diskutera på och "nya" saker att diskutera om. Plötsligt var klockan fyra alltså och jag har inte pluggat ett skit idag, tenta imorgon, jippi.

I alla fall vill jag ge er en lite rolig läsning. Det finns en hel del videos och texter i form av "shit girls say", "shit lolitas say", "shit snubbar say to feminister" och nu kom äntligen min favorit: Shit jämställdister say.

(En jämställdist är en person som känner sig kränkt när någon jobbar för sina rättigheter, typ. Jag önskar att det inte var innebörden av ordet, men idag är det nog exakt vad det är, tyvärr.)

Min favorit är nog den där någon snubbe tar allsmäktigt beslut om hur kvinnor ska vara.
Han säger: "Det är väl vårat val om vi tycker att kvinnorna ska raka sig?"

Japp, så är det, kvinnor har ingen egen rätt att bestämma hur de ska vara. Eller hur var det?


Kommentarer
Postat av: S

Asså... XO Människor alltså!! De börjar med typ "jag är HEEELT FÖR jämställdhet och alla ska få se ut som dom vill" och sen direkt efter så ba: "fast gå och raka er era jävla äckel!!" typ... gaah!



2012-03-13 @ 18:15:21
Postat av: Anonym

Hur i fanken har du lyckats få jämställdist att betyda "person som känner sig kränkt när någon jobbar för sina rättigheter"? Jamställdist betyder någon som vill ha lika rättigheter och skyldigheter mellan kvinnor och män, inget annat. Läs på, min obildade vän.

2012-03-16 @ 20:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0