Känslor


Ibland ser jag den här bloggen som världens bästa möjlighet att få prata ut om mina känslor och vara helt anonym.

Ibland ser jag den här bloggen som ett hinder att prata ut om mina känslor. Jag har en hel del könsbundna känslor och könsstereotypa känslor, sådana som är kopplade till könsorgan eller till kroppsform eller till utseende på något annat vis. Sådana känslor kan jag inte prata om här och det grämer jag mig lite över ibland.

Ibland vill jag prata ut om hur jag känner kring ett visst fenomen som i princip bara cispersoner med samma kön som jag känner. Då blir det jobbigt och jag har funderat av och till om jag ska starta en blogg till, där jag inte är könsanonym. Jag skulle inte orka driva två bloggar samtidigt, men ibland önskar jag att jag orkade det för det är jobbigt att ha en blogg men inte riktigt kunna skriva vad som helst som faller en in.

Jag är en ganska inåtvänd person, jag tycker inte om att prata om känslor med folk. Jag skulle vilja prata om känslor här men ibland går det inte. Jag skulle vilja prata om hur mitt utseende påverkar mig och vad jag vill göra med det som är normbrytande, men som jag inte riktigt vågar göra. Jag skulle vilja prata om situationer där jag bryter mot normerna för att jag vill vara mig själv, men ändå mår jag inte riktigt bra av att bryta mot dessa normer eftersom de flesta vänder sig emot mig. Jag skulle vilja prata om de gånger då jag brutit mot normerna och folk har tyckt att det jag gör är bra. Och så vidare.

Jag skulle vilja visa er mer av mina känslor.


Kommentarer
Postat av: Visselpaj

Nu blir jag nyfiken. Vore väldigt intressant att läsa fler personliga inlägg om det du nämner, t ex "Jag skulle vilja prata om hur mitt utseende påverkar mig och vad jag vill göra med det som är normbrytande, men som jag inte riktigt vågar göra."

2012-05-14 @ 22:24:08
URL: http://visselpaj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0