Lite om Jenna Marbles

 
Ni kanske funderar över inlägget jag skrev igår? Varför jag delade med mig av min morgon. Det var så att jag råkade se två youtubeklipp för några dagar sedan, där Jenna Marbles drar en kvinnlig och en manlig stereotyp till sin yttersta gräns för att visa hur kvinnor och män gör sig i ordning på morgonen. Så här gör sig tjejer i ordning och så här gör sig killar i ordning. Jag ville liksom se om jag på något sätt beter mig könsstereotypt en morgon då jag har mycket tid på mig att bara lalla runt samtidigt som jag gör mig i ordning. Jag har gjort en liknande grej förr, angående hur jag duschar, vilket ni kan läsa i inlägget So tell me what I am.
 
I alla fall är det en sak med Jennas videoklipp, där hon spelar tjej-som-gör-sig-i-orgning, som jag tycker är så fruktansvärt kul.
 
"Oh, hi vagina, you look dapper as always!"
 
Jag menar, folk kollar på sina egna könsorgan, så är det bara. Att hon här visar att det på ett sätt är okej att kolla på sitt könsorgan även om könsorganet råkar vara en fitta tycker jag är en bra grej.
 
En sak jag inte riktigt fattar med hennes två olika klipp är det här med att killar våldtar tjejer och gör dem gravida. Dafuq? Samt att killen onanerar på morgonen men det gör inte tjejen. Visst att det kanske är vanligare att killar onanerar på morgonen än att tjejer gör det, men det lär mest bero på att tjejer lär sig att vara fina och inte slampiga och så vidare. Jag slår vad om att det finns hur mycket tjejer som helst där ute som onanerar men inte vågar säga det till något, alltså tror vi att tjejer inte onanerar alls.
 
Det jag allmänt känner om Jenna är att jag inte riktigt vet var jag har henne. Har följt hennes kanal ett tag nu för att jag hittade ett väldigt bra och tänkvärt klipp som hon hade gjort, men ibland känns det som om hon inte tänker efter ordentligt innan hon gör ett klipp. Hon verkar ogilla normer och stereotyper, men samtidigt hatar hon feminister och så använder hon sig väldigt mycket att stereotyper när hon pratar om i princip allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0