Min slömorgon

 
Går upp klockan 9:30, ska vara i plugget klockan 12:00. Börjar med ett toalettbesök, kollar mig i spegeln, ser att mitt hår är skitigt. Går till köket och fixar en tallrik gröt, ställer gröten i mikron. Går till datorn, startar den. Går tillbaka till köket och fixar ett glas med en brustablett, för att jag känner mig hängig. Datorn har startat, loggar in. Mikron plingar, tar ut gröten, rör om i gröten och sätter sedan lingonsylt på gröten. Kollar på mjölkpaketet, bäst före-datumet är passerat. Luktar på mjölken, häller upp mjölken på gröten. Äter gröten, tar sedan en D-vitamin. Går på toa igen, för min mage har en tendens att ta en stund på sig att vakna. Går till datorn och startar webbläsaren. Kommer på att jag ska åka bort i helgen men inte har packat än, tar ut en stor ryggsäck ur garderoben och lägger den på golvet. Går till köket igen, dricker upp drycken med brustablett. Sätter mig vid datorn. Uppdaterar facebook. Kollar mailen. Går till toan, borstar håret och tar en dusch. Tillbaka till datorn, kollar in på Lady Dahmers blogg. Funderar över varför folk tycker att hon är så himla provocerande. Kollar på klockan, går till min byrå och tar ut flera par underkläder och strumpor. Tar på mig underkläder och strumpor, samt lägger de jag inte har på mig i ryggsäcken som jag tidigare la på golvet. Tillbaka till datorn, börjar skriva ett blogginlägg. Kollar på klockan igen. Tar på mig en tröja. Packar min ryggsäck, alltså den som jag har i plugget. Tar på mig byxor. Fäller upp persiennerna. Borstar håret. Borstar tänderna. Sätter i sladden till datorn som håller på att få slut på batteriet.  Ställer ryggsäcken i hallen. Lägger mobilen i fickan. Funderar på om jag ska ta cykel eller buss. Tittar ut genom fönstret och inser att det regnar, funderar på vilket campus jag ska till och inser att jag ska till det som ligger 6 km bort, men sen ska jag till det som ligger 2 km bort från det som ligger 6 km bort. Inser att jag kan promenera de 2 km som är mellan campusen, för vi har ändå håltimme då. Kollar hur bussarna går. Ser att de har gjort om UL:s hemsida sedan sist jag åkte buss. Ser att bussen går 11:37 och då är jag framme i tid. Kollar på klockan, den är 11:23. Låter värt. Bestämmer mig för att ta bussen. Går in på facebook. Skriver en snabb uppdatering där jag gör reklam för en sittning som jag ska på om någon vecka. Kommer på vad jag drömde inatt. Det var en förvirrad dröm som bland annat innefattade massa personer som framförde låtar på fel sätt (så att det blev en helt annan låt), samt att Ola Salo var där och klagade på att folk förstörde hans musik, sen frågade någon om en finne jag har på tinningen och sa det kanske var ett första tecken på CP. (Det lustiga är att jag precis förstår varför jag drömde så här, allt har att göra med gårdagen, fast i en väldigt förvirrad form.) Inser att jag måste till bussen.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahahaha XD "Första tecken på CP"

Svar: Japp, tror inte riktigt att finnar är ett första tecken på det, men jag förstår precis varför jag drömde det. Jag hamnade dagen innan i en diskussion om hudcancer, så ganska hemskt att min dröm skrev om det på det viset egentligen :P
Intersexorwhat

2012-11-27 @ 20:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0