Jag svarar

 
Nu har jag äntligen tagit mig tid att svara på era frågor från frågestunden. Tack för att ni ville fråga mig saker, jag kände att jag behövde ett sådant här moment eftersom jag inte har haft tid att skriva något jättevettigt eller engagerande på senaste tiden.

Vilka böcker gillar du?
Några böcker jag specifikt kan säga att jag gillar är Harry Potter-serien, Den mörka materian-triologin och Egalias döttrar. Dock läser jag väldigt sällan böcker (förutom kurslitteratur), så jag kan inte säga någon specifik genre som jag gillar. I övrigt kan jag säga att jag faktiskt brukar läsa bakböcker ibland för att få inspiration, synd bara att jag aldrig har tid att baka.
 
Vilken är din favoritfilm?
Min favoritfilm är just nu A Beautiful Mind, jag gillar nervkittlande psykologiska thrillers. Sen lever jag efter mottot att ju bättre musik en film har desto bättre blir filmen. Därför gillar jag också filmer som The Nightmare before Christmas, Sweeny Todd, the Demon Barber of Fleet Street, Amadeus och Mulan.
 
Bästa artisten?
Emilie Autumn.

Fritidsintressen?
Jag ägnar mig mycket åt engagemang och ideella företeelser, framförallt inom studentikosa kretsar. Jag spelar också piano som jag tar lektioner i samt övar en del på gitarr och fiol på egen hand. Jag tycker om klättring, dans och att gymma.


Vad gör dig mest arg, och varför?
Folk som inte klarar av att sätta sig in i andras situationer men som prompt ska lägga sig i andras situationer. Orsaken till att detta gör mig arg är för att det händer alldeles för ofta, folk tar tolkningsföreträde åt höger och vänster hela tiden.

Om du hade kunnat ändra något som hänt i ditt liv (oavsett om du inte kunde påverka det då) vad hade du gjort då?
Jag hade pluggat mer än jag gjorde under gymnasietiden, för att jag då skulle ha haft bättre förkunskaper när jag började på universitetet.

Om du hade kunnat säkra att en sak skulle hända i framtiden vad hade det varit?
Att alla ses som lika mycket värda i vårt samhälle och att alla ska ha samma förutsättningar så långt som det är fysiskt möjligt.

Vad är det pinsammaste du gjort/varit med om?
Svårt att säga, för jag verkar inte ha samma uppfattning om vad som är pinsamt och inte jämfört med alla andra i min omgivning. Så när jag tycker att jag gör något pinsamt så är jag den enda som verkar tycka att det är pinsamt och därmed gör jag inte pinsamma saker även om jag själv tycker att det är pinsamt.

Tack Elin, Alex och Sofia för era frågor


Kommentarer
Postat av: Alex

Tack för svaren! :)

2012-10-18 @ 22:11:35
URL: http://varkeneller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0