När folk sitter ivägen som en jävla slempropp

 
Jag är inne i en sådan där period i mitt ideella arbete då folk bara sitter iväg som slemproppar överallt.
 
Låt mig ta ett exempel. Detta exempel gäller maten under och priset på arrangemanget jag är ledare för.
 
Maten måste levereras någon dag innan arrangemanget. För att den ska göra det så måste jag beställa maten väldigt snart. För att göra det så måste veta hur mycket mat jag ska köpa in. För att veta det så måste jag veta hur många som ska gå på grejen. För att veta hur många som ska gå på grejen så måste jag börja sälja biljetter. För att börja sälja biljetter måste jag gå ut med biljettpris. För att veta hur mycket jag ska sälja biljetterna för så måste jag få biljettpriset godkänt. För att jag ska få svaret på om priset är godkänt så måste jag gå på ett möte med den som godkänner priset. För att ha det mötet måste denna person godkänna priset. För att denna person ska kunna godkänna priset så måste hen diskutera med en grupp som ska korrekturläsa budgeten.
 
Budgeten lämnades in för över tre veckor sedan. Can I have the price allready?
 
Och såhär är det alltså med typ alla delar av detta arrangemang. Jag blir tokig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0