Hannah, du är bara så smart!

 
...Eller vänta... Jag menar, Hannah, det här inlägget är så smart skrivet!
 
För ja, det är faktiskt skillnad på person och prestation. Inte vet jag om One way communication-Hannah är smart rätt igenom, men jag vet att mycket hon skriver är smart skrivet. Och just det där inlägget var en ögonöppnare för mig.
 
Jag har aldrig tänkt på att jag faktiskt väldigt ofta blandar in någons person i dess handlingar. Till exempel så händer det att jag säger "Dum!" till min partner, när jag egentligen menar "Det där var dumt". Så himla dumt av mig egentligen, jag vet ju att hen inte är dum.
 
Vilken härlig ideologi egentligen, att det inte handlar om att personer är på något vis dålig, allt handlar om deras handlingar. Och alla kan vi ju göra dumma saker eller glömma bort att tänka efter före.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0