Jag vill träna

 
Ni anar inte hur mycket jag vill träna. Jag vill träna massor, verkligen massor.
 
Det är bara det att det finns hinder på vägen till träningen.
 
Eftersom det är sommar så är alla mina potentiella träningsvänner (det vill säga de som har träningskort på samma ställe som jag) bortblåsta från denna studentstad då de, tvärt emot mig, inte kommer härifrån. Det finns dock en person kvar här med träningskort på samma ställe som jag, min partner. Men hen jobbar hela dagarna och jag vill helst träna någon gång mitt på dagen...

Jag är en introvert person. Men jag är ingen ensamvarg. Det är tråkigt att vara ensam, speciellt i kombination med träning. Jag vill ha någon som jag kan diskutera med. Och eftersom jag är introvert så förstår ni säkert att jag inte tycker om att spontant börja prata med personer jag inte känner, på träningsanläggningen till exempel.
 
Den enda form av träning jag tycker om att göra ensam är att promenera, och det är ju inte världens mest jobbiga träning direkt... Springa fungerar också ensam, problemet är bara att jag i sådana fall måste pallra mig in till stan för att skaffa nya skor, de träningsskor jag har är inte gjorda för löpning och ger mig ont i knäna.
 
Ytterligare en sak som står i vägen för träningen är att jag och min partner precis flyttat ihop. Vår nya lägenhet ser ut som en legoborg i jätteformat, där flyttlådorna är klossarna. Inte nog med det så är det jättemycket problem med vår nya lägenhet, så det kommer folk hit var och varannan dag för att fixa saker som är trasiga eller krånglar.
 
Jag börjar bli tokig på det här, vill liksom träna massor, för att jag tycker att det är kul att träna. Så, jag klättrar lite på väggarna under dagarna.
 

Kommentarer
Postat av: S

Det är bara att träna! Det är bara en själv som stoppar en, och jag vet hur lätt det är att hitta på ursäkter och bortförklaringar till att inte träna... :p Men bara man ger sig fan på det och kommer igång så blir det bra!

Svar: Men det är ju alldeles för tråkigt att träna ensam!
Intersexorwhat

2013-07-12 @ 17:34:42
Postat av: Elin

Jag hatar att träna och har ingen att träna med. Men det är bara att bita ihop och göra det ändå. Har sluppit i några veckor eftersom jag gjort illa foten men du är det bara att börja igen och ser inte fram emot det.

Svar: Fast varför tränar du om du hatar att göra det? Visst att det kanske inte är bra för hälsan att sitta still för jämnan, men att göra något som känns tråkigt kan väl knappast vara bra för hälsan det heller? Hade jag varit du så hade jag försökt hitta någon rolig, kanske annorlunda, idrott :)
Intersexorwhat

2013-07-13 @ 00:19:44
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0