Vad händer i Ryssland?

 
Jag vet inte om ni vet vad som händer i Ryssland just nu, men jag tycker att det är viktigt att många som inte vet får reda på det.
 
Det sker tydligen något ganska absurt där, nya lagar mot HTBQ-personers rättigheter håller på att röstas igenom. Och det verkar vara helt fritt att använda våld mot HTBQ-personer.
 
Det här är helt absurt och inte alls okej. Just nu är jag väldigt glad över att jag inte bor i eller kommer ifrån Ryssland. Hade jag bott där så hade jag självklart velat kämpa för allas rättigheter, men hade jag ens vågat göra det? Hade jag kommit därifrån så hade nog många frågat just mig vad sjutton det är som händer där, och varför, men jag har verkligen inte förståelse för det som händer där just nu.
 
Något som vi däremot kan göra för att de förhoppningsvis ska sluta med alla dessa lagar mot HTBQ-personers rättigheter är att skriva på här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0