Ett barn

 
Ett barn, på runt 10 år (lita inte på att jag satte åldern rätt, jag ser knappt skillnad mellan en 5-åring och en 12-åring), kommer fram till mig när jag står och kollar på en vara i affären.
 
Barnet: "Heeeej"
Jag: "Hej"
Barnet: "Har du en Iphone?"
Jag: "Nej"
Barnet: "Vad synd. För annars hade du fått... denhär!" *håller upp en sådan där plastboll med en leksam inuti, alltså en sådan som går att få i en sån där apparat du stoppar en femma i*
Jag: "Jaha, okej"
(Jag inombords: "WTF? Hade barnet tänkt ge det som belöning till någon med en Iphone eller hade barnet tänkt byta till sig en Iphone med den?")
 
Barn alltså. Ibland förundras jag över dem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0