What is Gender?


Kommentarer
Postat av: Loki

ÅH, jag typ dör. En referens från min favorit serie. <3

Men det är så sant. Alla antar att det finns bara två kön, men egentligen finns inte könen, det är bara något vi kommit på för att det ska vara lättare att dela in människorna, typ.

Svar: Jag dog också när jag hittade den där bilden, det är en bra serie indeed ^^ Sant som du säger att könen i princip bara finns för att det ska bli "enklare" för oss att dela in människor, men samtidigt finns ju könen från början för att vi ska kunna föröka oss. Synd bara att alla/samhället har dragit det där med skillnader mellan könen in i ett absurdum...
Intersexorwhat

2013-06-11 @ 22:49:12
URL: http://lokidoki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0