Kära läsare

 
Hur ska jag göra för att ni ska börja kommentera lite mer frekvent?
 
Jag ser ju att ni läser min blogg, eller åtminstone att ni är inne på den. Igår var ni 26 stycken som var in här, och i genomsnitt var ni inne ungefär 1,62 gånger per person. Det betyder att mer än hälften av er var inne två gånger på min blogg igår.
 
Det är mer än 10 personer som är in på min blogg, varje dag. Och med "mer än" menar jag verkligen "mer än", det är oftast närmare 30 än 10.
 
Men var är ni? Jag ser er inte förutom i min statistik över hur många gånger bloggen är besökt. I kommentarsfältet är det oftast tomt, oavsett om jag skriver ett långt eller kort inlägg, eller om jag bara lägger upp en länk, bild eller ett klipp.
 
Jag vill ha mer återkoppling från er. Är det jag skriver bra? Spännande? Tråkigt? Överflödigt? Vad vill ni att jag skriver mer om och vad vill ni att jag skriver mindre om?
 
Från och med nu så lovar jag att alltid svara på era kommentarer, även om de bara består av en smiley.
 
Så, ge mig kommentarer! :3
 

Kommentarer
Postat av: Love

Oj vad jag kände mig träffad! Jag är en av smygisarna och jag kan bara be om ursäkt. Jag läser bloggen via mobilen och den är så svår att kommentera med om det ens går så jag låter bli ;-)
Du har en väldigt intressant blogg med bred repertoar. Du verkar väldigt engagerad i mycket och varje dag kommer du med något nytt. Eftersom jag själv bloggar vet jag hur svårt det är att hitta saker att skriva om men du verkar ha ämnen flödande varje dag ;-)
Jag tycker verkligen du lyckats med din genusanonymitet för jag kommet på mig själv med att undra rätt ofta när jag läser vilket kön du är , om jag kan hitta någon genusmarkör någonstans?
Men du, avslöja inget. Vill komma till den punkt där jag inte bryr mig om vilket så det är bra träning. Fortsätt skriva- det är intressant och jag lovar om jag kan ska jag kommentera

Svar: Tack för kommentaren och komplimangerna, mycket uppskattat ^^
Intersexorwhat

2013-06-25 @ 15:21:30
URL: http://gendertender.bloggplatsen.se
Postat av: Talesy

Jag gillar din blogg som den är. Jag tycker att du tar upp intressanta ämnen och du gör bra och intressanta analyser. Jag tänker ofta att jag ska kommentera men fastnar i hur jag ska formulera mig men jag ska börja kommentera mera.

Svar: Kul! Och det där med att formulera sig är inte alltid lätt, men övning ger färdighet och till slut kanske du blir en baddare på att formulera dig ;)
Intersexorwhat

2013-06-25 @ 16:22:07
Postat av: Talesy

Jag har nu tex lite ångest över den sista meningen i den förra kommentaren :)

Svar: Haha ^^
Intersexorwhat

2013-06-25 @ 16:23:22
Postat av: The Worrying Kind - Att leva med social fobi, ångest och depression

Det är en fråga jag också ställer mig. Har relativt många besökare men få kommentarer. Himla trist. :-/

Men jag ska väl egentligen inte klaga, med tanke på att jag gör likadant själv. :-P Jag läser din blogg så gott som varenda dag och jag tycker den är jättebra. :-) Men jag har lite samma problem som Talesy här ovan - jag har så svårt att komma på bra formuleringar i eventuella kommentarer. :-O Dina inlägg är så kloka och genomtänkta och väl underbyggda att jag inte känner att jag har så mycket mer att tillägga eller bidra med. Jag bara sitter här och nickar instämmande. Fast jag kanske borde börja göra smileys istället...för du ser ju inte att jag sitter här och nickar. ;-)

Svar: Nej precis, jag ser inte att du sitter där och nickar ^^ Men vad kul att du läser min blogg nästan varje dag och att du håller med mig mycket i det jag skriver! :)
Intersexorwhat

2013-06-26 @ 16:36:31
URL: http://theworryingkind.webblogg.se/
Postat av: Elin

Jag läser allt och kommenterar nästan aldrig. För det mesta är det för att jag helt enkelt inte känner att jag har något att tillägga men ofta är det för att jag inte vågar. Jag är jävligt känslig och har svårt att ta kritik - tar åt mig allt och blir jätteledsen liksom - så jag brukar inte sätta mig själv i situationer där någon kan säga något elakt eller negativt för jag kan itne hantera det.
Just du verkar vara väldigt trevlig mot dina läsare men många feministiska bloggare svarar ofta väldigt aggressivt, anatligen för att dom antar att kommentaren är tänkt som kritik mot dem och inte som en fortsatt diskussion.
Jag kommenterar typ aldrig på forum eller bloggar utan moderation eftersom där får man inte barra kritik utan också hat.

Svar: Tråkigt att du inte riktigt vågar skriva kommentarer ibland :/ Som du säger så är jag, eller åtminstone försöker vara, trevlig mot mina läsare som kommenterar. Så länge kommentarerna riktade mot mig är trevliga (och med trevliga menar jag att de inte innehåller några översittarmetoder, härskartekniker och liknande), ifall de är kritiska mot mig, så får de ett trevligt svar tillbaka. Så länge du är trevlig så får du trevliga svar, så jag är inget att vara rädd för ;)

Jag tror att orsaken till att jag inte upplevs som att svara aggressiv är för att jag aldrig svarar på en kritisk kommentar så fort jag ser den, jag försöker smälta den lite och fundera över om jag kan ha tolkat kommentaren fel eller om personen som skrev kommentaren har tolkat mitt inlägg fel. Sedan är jag både analytisk och språknörd, så jag tycker att det är kul att analysera saker och jag tycker att det är kul att anstränga mig med språket när jag kommer upp för debatt mot någon som kommenterat. Jag tänker "nu ska jag skriva en argumenterande text" snarare än att jag tänker "nu ska jag ge svar på tal på den här kommentaren". Ursäkta att jag svävade iväg lite, men har ett inlägg på "att skriva"-listan som just handlar om hur jag hanterar kommentarer.

Förresten, det där med moderationen. Orsaken till att jag låter kommentarerna synas så fort de kommer är för att jag vill se vad reaktionerna blir. Jag vill se lite om det finns några i kommentarsfältet som inte håller med varandra och i sådana fall varför. Och jag vet att en del tycker att det kan vara lite läskigt att kommentera då, men jag vill gärna se vad som händer, eller om något händer, innan jag hunnit lägga mig i. Jag svarar på en kommentar när jag ser den, men har jag inte hunnit se den och flera kommenterar så vill jag gärna se vad som diskuterats helt enkelt.

Oj vad långt svar det blev, men jag hoppas att du vill kommentera någon mer gång :)
Intersexorwhat

2013-06-30 @ 02:10:59
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: ett ritstift i din rumpa

har samma problem själv och tycker det är lite tråkigt att se att det finns en stadig ström besökaren, men att väldigt väldigt få av dessa skriver en kommentar, sen är jag precis likadan själv ändå.

jag läser en massa bloggar (följer kanske 200 stycken på bloglovin) och det är kanske största orsaken att jag inte kommenterar någon av dem så ofta, jag tar mig helt enkelt inte tid att göra det.

tycker annars om din blogg precis som den är :)

Svar: Oj, med så många bloggar att följa förstår jag att det kan bli svårt att ta sig tid att kommentera :P
Intersexorwhat

2013-07-02 @ 23:26:28
URL: http://yllestrumpa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0