"Du är fulast i hela världen!"

 
Så sa ropade två barn till mig genom ett öppet fönster.
 
"Du är fulast i hela världen!"
 
"Hallå, du är fulast i hela världen, du som går där!"
 
Jag var på väg hem, jag var på väg bort ifrån den byggnad som barnen var i. Från en av lägenheterna i byggnaden ropade de ut genom fönstret till mig att jag var fulast i hela världen. Jag såg mig omkring, ingen annan i närheten, det var verkligen mig de ropade till.
 
Om jag inte hade varit på väg bort från byggnaden eller om jag inte hade varit så pass lång ifrån att jag hade behövt gå tillbaka en bit så hade jag läxat upp dessa två ungar. Hade jag börjat gå tillbaka så hade de dragit igen fönstret och gömt sig, det är jag säker på, så det kändes inte som någon idé att gå tillbaka ens en bit. Dessutom blev jag rätt paff, inte direkt något jag brukar gå och vara beredd på.
 
Det är inte okej att två barn, båda under 10 år (uppskattar jag), ropar till någon att hen är ful. Ännu mindre okej att de faktiskt vet vad ordet "ful" betyder. Vem har lärt dem det och varför har de lärt sig att de kan använda det som en förolämpning?
 
Hade verkligen god lust att läxa upp dem, samt eventuellt snacka med deras vårdnadshavare. Och samhället skulle också behöva sig en omgång. Det är inte okej någonstans i min värld att så unga personer tror att utseende är så viktigt. Inte okej. Någonstans.
 

Kommentarer
Postat av: alex

Men vafan? Vad är det för fel på vissa människor?

Svar: Ja du, bra fråga...
Intersexorwhat

2013-03-11 @ 22:10:08
URL: http://varkeneller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0