"Hen"-enkät

 
Jag råkade stöta på en enkät om "hen"! Så nu tycker jag att alla, oavsett vad ni tycker om ordet "hen", ska fylla i den.
 
Do it, do it now.
 
Efter att ni har gjrot det så kan ni läsa något av mina inlägg om "hen":

– En liten guide till att använda "hen" (observera att detta inlägg är ganska gammalt, idag har jag bättre uppfattning om hur SAOL funkar)
– Öppet brev till "hen"-motståndare och andra intresserade
Det där finska låneordet ni vet
– Överflödiga pronomen och pronomen som saknas
– Historien om "hen"
Detta eviga tjat om "hen"


Kommentarer
Postat av: Elias

Jag gick in och svarade på den här enkäten och reagerade på att man i början var tvungen att uppge kön. Jag förstår visserligen att de vill gruppera folk för sin statistik, men att enbart ge alternativen man eller kvinna var ganska obetänksamt. Jag kryssade i båda alternativen och i slutet skrev jag en kommentar om detta.

Svar: Ja, jag reagerade också över det, så jag skrev också en kommentar om det i slutet av enkäten. Om de gör en liknande enkät någon annan gång så borde de absolut ge fler möjligheter för val av kön. Alternativt specificera vad de menar med kön. För om det är en enkät om "hen" så tycker jag absolut att de borde ha tänkt på att många med "annorlunda" kön kommer att vilja fylla i.
Intersexorwhat

2013-03-24 @ 13:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0