Det finns olika grader i helvetet

 
Jag tror att alla som någon gång inser att de är feminister och börjar klättra på stegen för att bli "bättre feminister" (vad nu bättre betyder, det är nog ganska individuellt) har insett att det finns olika grader av feminismen, lite liknande att vi brukar säga att det finns olika grader av helvetet.
 
I helvetet sägs det finnas tio grader, alltså en vestibul och nio kretsar.
 
Låt oss se hur det ser ut inom feminismen. Enligt min egen tolkning av de olika graderna av feminism. Ta det med en klackspark, det är inte helt på allvar som jag gör detta.
 
Vestibulen: "Vad är feminism?"
Första kretsen: "Jag är inte feminist, jag är humanist"
Andra kretsen: "Det är inte rättvist att kvinnor har lägre lön än män och att män inte kan ta ut lika mycket föräldrarledigt som kvinnor"
Tredje kretsen: "Jag tycker att andra ska flytta på sig för att släppa fram personer som är mindre privilegrade"
Fjärde kretsen: "Jag kan tänka mig att flytta på mig för att släppa fram andra som är mindre privilegrade än jag"
Femte kretsen: "Jag börjar förstå att det finns många sätt att bryta mot normen på och jag börjar förstå olika begrepp, som till exempel 'trans*'"
Sjätte kretsen: "Huuur kan folk inte förstå vad det innebär att vara trans? Eller varför 'hen' är ett bra ord? Eller att kön är en gråskala, inte svar och vitt? Gaaah!"
Sjunde kretsen: "Jag vet inte längre vem jag är!" *Identitetskris*
Åttonde kretsen: "Kön finns inte. Allt är ett påhitt. Alla som ser kön är hjärntvättade. Hela världen är hjärntvättad."
Nionde kretsen: "Varför är det bara jag som ser hur världen verkligen ser ut?!?!?! Forever alone!"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elias

Hahaha ;)

Svar: :)
Intersexorwhat

2013-12-20 @ 00:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0