Vem har rätt att vara kreativ och naken?

 
Alltså, jag är så in i helvete trött på all denna slut shaming mot Miley Cyrus.
 
Kom igen liksom. Vad är det som skiljer Miley Cyrus från typ Lady Gaga? Varför går alla på Miley men samma personer kan tycka att det är kolugnt om Gaga klär av sig naken i var och varannan video?
 
Jag tycker i alla fall att det finns en artistisk charm i Mileys video till låten Wrecking Ball. På samma sätt som att det finns en artistisk charm i många av Gagas videor.
 
Jag tror att många blir "besvikna" på Miley för att hen* är "så ung".
 
Miley är 20 år. Lady Gaga hade sin musikdebut när hen var 22 år och klädde av sig redan då. Alltså inte stor ålderskillnad mellan när de först klädde av sig som musikartister. Att dessutom Miley fyller 21 om en månad och att Gaga antagligen började spela in sina första videor redan innan hon fyllt 22 gör ju skillnaden ännu mindre.
 
Och visst att Miley Cyrus har varit en idol för många unga. Men även kändisar växer upp och hittar nya sätt att uttrycka sig på.
 
Jag tycker att videon till Wrecking Ball är väldigt artistisk. Jag tycker att nakenhet är ett kraftfullt verktyg för att framhäva sexuell frustration.
 
Så, vad har ni för tankar om detta?
 
Här är videon jag syftar på:
 
 
 
*Funderingar på detta ord? Läs mitt inlägg Hen för alla, alla för hen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0