Kommer jag att rösta på FI?

 
EU-valet närmar sig med stormsteg. Den 25:e maj (om 52 dagar) är det dags att rösta!
 
Nu kommer vi till frågan: "Ska du rösta på FI, varför eller varför inte?"
 
Jag vet faktiskt inte... Jag skulle vilja säga "Jag tänker på riktigt rösta på FI" för de behöver synas, men jag vet inte om jag skulle ljuga om jag sa så. Det lutar nämligen åt att rösta på MP i EU-valet.
 
Sen har vi ju tre andra val i år, den 14:e september är det val till riksdag, landsting och kommunfullmäktige.
 
I kommunfullmäktige kommer jag allra troligast att rösta på MP, för de har väldigt bra idéer för min kommun, och ju fler av dem som kommer in i kommunfullmäktige i min kommun, desto större chans är det att idéerna går igenom.
 
I riksdagsvalet kommer jag nog att rösta på FI, de behövs där.
 
I valet till landsting har jag inte alls bestämt mig ännu, men det är ju som sagt ett tag kvar till jag behöver bestämma mig.
 
Det är just EU-valet som är svårt för mig. Det kommer bli en ordentlig runda kring valstugorna när de ställs upp.
 
Och varför berättar jag då detta, alltså vad jag tänkt rösta på? Jo, jag sticker inte under stolen med varken att jag är feminist eller att jag tycker att vi ska arbeta för miljön, så jag tror att det är föga förvånande att jag kommer att rösta på FI eller MP. Sen är jag mer insatt i socialpolitiken än ekonomipolitiken, så länge jag vet att ett parti inte har heltokiga idéer kring ekonomipolitiken så är jag nöjd med dem om de har en bra socialpolitik. Både FI och MP inriktar sig mycket mot socialpolitik, till skillnad mot många andra partier, så knappast förvånande på den punkten heller att jag kommer att rösta på FI eller MP.
 
Feminist, javisst! Men om jag kommer att rösta på FI, det vet jag inte riktigt ännu.
 
 
Är du feminist? Och, kommer du att rösta på FI?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0