Imorgon har jag en omtenta...

 
...igen
 
Det här är inte min första omtenta och det kommer inte heller att bli den sista.
 
Vissa kurser som ingår i mitt program tycker jag har varit fruktansvärt tråkiga och det kommer att komma fler kurser som är fruktansvärt tråkiga.
 
Så varför pluggar jag det här då?
 
Jo, för att vissa saker måste bara bankas in i skallen för att du ska kunna förstå saker som du är intresserad av. Eller åtminstone så behöver vissa saker bankas in i skallen för att du ska få arbeta med saker som du är intresserad av.
 
Jag gick tre år av min utbildning, jag gick direkt från gymnasiet utan uppehåll och jag har nu ett års "uppehåll" då jag jobbar och skriver omtentor, sedan är det två år kvar till examen. Kanske.
 
För även om jag har ett års uppehåll nu och passar på att skriva omtentor så kommer jag fortfarande ha omtentor att skriva när jag fortsätter med programstudierna i höst. Den här hösten har jag inte hunnit skriva en enda omtenta, fören nu under julledigheten då jag redan har skrivit en och skriver nästa imorgon. Under våren kommer jag kanske att hinna skriva fyra omtentor, med lite tur. Om jag kan ta lediga dagar lagom för att kunna gå och skriva omtentor som jag behöver skriva, då kan jag komma upp i fyra omtentor.
 
Sen kanske jag hinner skriva två omtentor under sommaren. Men så har jag planer för sommaren, så som att vandra runt bland Norrlands fjäll, så inte vet jag om jag kommer ha tid och ork att plugga till några omtentor.
 
I alla fall, tentan jag skriver imorgon kommer nog inte att gå så bra. Jag gav i princip upp, i förrgår, för att jag ville vara lite ledig under julledigheten. Hittills har jag bara haft massa inplanerade saker att göra under julledigheten, så jag kände att jag inte haft någon tid att pusta ut. Andas lite. Typ inte behöva tänka på något.
 
Jag kommer ändå att gå och skriva tentan imorgon, även om det inte känns som om det kommer att gå bra. Jag går alltid och skriver alla tentor jag har anmält mig till, oavsett hur jag tror att de kommer att gå. Den förra tentan, allstå den som jag skrev tidigare nu under julledigheten, svarade jag "42" på samtliga frågor. Jag kunde ingenting. Jag anmälde mig till tentan i tron om att jag skulle ha tid att plugga eftersom jag hade så lite att göra på jobbet precis före jul. Men självklart är det då alla de stora problemen dyker upp på jobbet, så att jag sedan inte har någon ork att plugga alls när jag kommer hem eftersom jag redan har suttit hela dagen och försökt lösa problem.
 
Så, vad tror ni, kommer min tenta att gå bra imorgon?
 
Jag är i alla fall ganska övertygad om att den kommer att gå bättre än den förra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0