Resension nummer 5: Grace Ginger Beer

 
Grace Jamaican Style Ginger Beer
 
Märke: Grace
Namn: Jamaican Style Ginger Beer
Märkningar: -
Köpt på: Ica Maxi, Uppsala
Innehåll: Kolsyrat vatten, socker, naturlig ingefärssmak, andra naturliga smakämnen (WTF?), citronsyra E330, akaciagummi E414 (enligt engelska innehållsförteckningen), glycerolestrar av trähartser E445 (enligt engelska innehållsförteckningen), natriumbesoat E211 (enligt svenska innehållsförteckningen). (Jättemysko att den engelska och svenska innehållsförteckningen skiljer sig åt.)
Volym: 33 cl
 
Burken: Burken är silverfärgad (aluminium) med tryck i svart och orange. På burken finns en palm för att ge kopplingar till Jamaica (eftersom den heter "Jamaican Style"), får jag känslan av.
 
Dryckens utseende: Jag tycker att drycken är nästan vit, samt att den är grumlig. Sambon tycker att den är blekt vit.
 
Lukt: Jag tycker att den luktar som inlagd ingefära, alltså ingefära och lite sött. Jag tycker också att kolsyran sticker i näsan rätt mycket, så jag antar att det är rätt mycket kolsyra i den. Sambon tycker att den luktar ingefära och lite sött.
 
Smak: Jag tycker att den är söt men bränner bra. Jag tycker att den smakar rätt sockrigt, smakar honung, men den smakar också lite ingefära. Kändes inte som om den hade jättemycket kolsyra. Sambon tycker att den är väldigt söt men bränner i halsen efteråt. Hen tycker även att den nog är en bra törstsläckare en varm sommardag eller som ett bra alternativ till läsk. Både jag och sambon tycker att den är för söt.
 
Betyg: Först ville jag sätta en 3:a, men ju mer jag drack av den desto mer honung smakade den (och jag tycker inte om honung) så den får en 2:a av mig istället. Den får en 3:a från sambon.
 
Två sådana här glas räckte en burk till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0