Desperat eller inte

Söndag kväll, jag tar det
jävligt chill, håller låg profil
En signal, jag hajar till
och greppar min mobil
jag läser orden "Emma, hem"
o skyndar mig att svara
hon säger: Oh, jag vill ha dig
kom och leverera meter varaaa

Idag hade jag tänkt prata om skillnaden mellan män och kvinnor som är desperata. Jag tänkte även berätta lite om kvinnors tabu mot att komma på egen hand och varför Freud hade konstiga ideal som även kan hittas i dagens samhälle.

Låt mig börja med att kvinnor inte alltid vill ha vaginalsex. Det är fakta och något som jag tycker att alla personer borde ha lärt sig vid det här laget, men tyvärr så finns många ideal kvar om att tillfredsställa mannen. Därför tror många att de bara har sex om de har vaginalsex och allt annat anses enbart som förspel trots att många kvinnor har lättare att komma vid stimulering av klitoris än vi stimulering av vaginans insida. Att slutföra en sexakt kräver penetrering/omslutaning tror många. En kvinna kan heller inte komma på riktigt på egen hand, de måste ha den där "metervaran" levererad till sig, det är något som både kvinnor och män tror på i dagens samhälle.

Emma, Emma vänta på mig
jag tar en taxi till dig
Skynda, skynda sätt lite fart
jag exploderar snart
Emma, Emma vänta för två
jag kommer inte få gå
Det är redan fixat såklart, åhh

Hoppar in i duschen nån sekund

jag är en man på språng
jag hör Emma andas tungt
och nåt surr som går igång
Jag säger stopp, hallå där,
vänta nu, nu tar vi en sak i sänder
Hon säger: Tick tack tiden går
snart så tar jag saken i egna händer


Att hålla sig kåt kan vara svårt, speciellt om du inte får ta tag i saken eller kan släppa allt runt omkring dig, då slokar kåtheten ganska snabbt. Jag tycker att det är fel av en person att hindra sin partner från att få orgasm på egen hand, speciellt vanligt är det att hindra sin partner från orgasm på egen hand med en vibrator/dildo/liknande (tror jag, har ingen forskning på det). Varför är det så här? Den bästa present jag skulle kunna få av min partner skulle vara en sexleksak, den kan jag leka med själv eller tillsammans med min partner. Idag anses det dock som något dåligt att ge bort en sexleksak till en partner. Speciellt om en man ger en dildo till en kvinna. Många verkar tycka synd om mannen som tydligen då är dålig i sängen. Vad vet vi om deras sexliv? Vi drar alldeles för snabba slutsatser när det gäller sådant, vi vet inte om de ska leka med leksaken tillsammans eller om det är tänkt att kvinnan ska leka själv när hennes partner inte kan närvara eller om det förhåller sig på något annat sätt.

Nu kommer jag in på Freud, en hyllad person som jag personligen tycker hade ganska konstig uppfattning om världen. Han ansåg bland annat att en kvinna inte kunde få orgasm "på riktigt" utan att bli penetrerad, han ansåg att en människa av honkön aldrig kunde bli en riktig kvinna om hon inte fick orgasm på riktigt. Klitorisorgasm var till för flickebarn medan vaginalorgasmen bevisade kvinnligheten i kvinnan. En kvinna behövde, enligt Freud, en man för att bli vuxen på riktigt. Att tänka så idag kanske känns väldigt främmande, men jag tycker faktiskt inte att det är det. Fortfarande har kvinnlig oskuld alldeles för stor innebörd i samhället, en kvinna anses slampig om hon har haft sex med "för många" personer, medan en kvinna anses oskuldsfull likt ett barn om hon inte är penetrerad.

Emma, Emma vänta på mig
jag tar en taxi till dig
Skynda, skynda sätt lite fart
jag exploderar snart
Emma, Emma vänta för två
jag kommer inte få gå
Det är redan fixat såklart, åhh

Jag slänger mig in i första
taxi jag ser,
jag ber chauffören öka för varje kvarter
jag säger: Kom igen, kom igen
stå på nu, Kom igen, kom igen
så får du, hur mycket dricks du vill
och en portabel grill
och jag kan höra Emma stöna i mitt öra
hon säger: Kom snart, jag är desperat
Jag skriker GASA, innan signalen blir röd
det är på liv och död, det är en kvinna i nöd


Jag kommer närsomhelst
då är du utom fara
jag har det du behöver så det
räcker och blir över, vänta bara


Hur är det då med skillnaden på en kvinna och en man som är desperat? I dagens samhälle anses män desperata och kvinnor anses slampiga OM de är desperata. Fast sverige är ganska bra då det är lite mer accepterat för kvinnor att vara desperata här än i vissa andra länder. Oavsett så ses män alltid som mer desperata än kvinnor. Samhället säger att en man alltid ska gå igång på en snygg kvinna, medan kvinnorna ska finnas till för männens tillfredsställelse. På grund av dessa skeva ideal så förekommer idag ett stort förtryck mot kvinnor, "de får inte se för slampiga ut för då kan det råka illa ut". Att det är fler män som våldtar kvinnor än kvinnor som våldtar män är heller inte ett okänt fenomen, detta för att alltför många män ser kvinnor som sexobjekt. Både män och kvinnor drabbas av dessa skeva ideal! Om en man skulle bli våldtagen av sin fru och anmäla det, då skulle polisen skratta ihjäl sig! För "män är alltid kåta" och "om en kvinna är kåt så blir mannen som ser henne kåt också. Jag tycker absolut att vi borde jobba på det här. Även om sverige är ett mycket jämställt land jämfört med många andra länder så tycker jag absolut inte att vi ska sluta nu, ni hör ju själva hur mycket som är kvar!

Emma, Emma vänta på mig
jag tar en taxi till dig
skynda, skynda sätt lite fart
jag exploderar snart
Emma, Emma vänta för två
jag kommer inte få gå
det är redan fixat såklart åhh


Det var lite av vad jag ville säga idag. Skulle egentligen vilja skriva ännu mer men är så trött att det nog inte skulle bli så bra. Den kursiverade texten i detta inlägg kommer från denna sång av Markoolio. Jag tycker att denna sång är bra i det avseendet att den hyllar kvinnlig sexualitet, däremot tycker jag att den nedvärderar mannen som en varelse som går igång direkt på vad som helst.

Kommentarer
Postat av: Visselpaj

Mycket vettiga och intressanta saker du tar upp.

2011-10-14 @ 08:37:51
URL: http://visselpaj.se
Postat av: Intersexorwhat

Tack! Sådant är alltid trevligt att höra! ^^

2011-10-14 @ 14:33:58
URL: http://intersexorwhat.blogg.se/
Postat av: S

Klockren analys!

2011-10-15 @ 15:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0