Recension nummer 7: Bundabergs Ginger Beer

 
Bundaberg Ginger Beer
 
Märke: Bundaberg
Namn: Ginger Beer
Märkningar: -
Köpt på: The English Shop, Uppsala
Innehåll: Kolsyrat vatten, rörsocker, ingefära, naturliga smakämnen, citronsyra, jäst, kaliumsorbat E202, natriumbensoat E211, askorbinsyra E300.
Volym: 375 ml
 
Flaskan: Flaskan var brun med orange skylt och kapsyl. Jag tycker att flaskan ser liten och söt ut, samt att den har en ovanlig öppningsmekanism. Locket är som en blandning mellan en kapsyl och en burköppning. Sambon tycker att flaskan är cool och ger intrycket av en lite finare dryck. Hen tycker också att flaskan ger intryck av en medicinflaska.
 
Dryckens utseende: Jag tycker att drycken är ljust gul samt bubblig. Sambon tycker att den är grumlig och svagt gul.
 
Lukt: Både jag och sambon tycker att drycken luktar ingefära och svagt sött.
 
Smak: Jag tycker att den är rätt söt, läskande, bränner knappt och smakar mer som en ginger ale än en ginger beer. Jag tycker att det är den godaste hittills av alla ingefärsdrycker vi hittills smakat. Sambon tycker också att drycken är läskande och söt, men inte för söt. Hen tycker även att den inte är så stark, men den är lagom även om hen brukar gilla brännan som finns i vissa ginger beers.
 
Betyg: 4 (av båda)
 
Bundabergs ginger beer räckte till två glas i denna storlek.
Här ser ni även den intressanta öppningsmekanismen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0