Klädutbudet i Uppsala är uselt.

I Uppsalas klädbutiker kan du hitta mode (H&M, Lindex, New Yorker damavdelning, Kappahl, Åhléns osv), Stekarstil (t.ex. MQ), Hiphop-/ganstastil (New Yorker herravdelning), Hipster (Monki och Weekdays) samt lite lite Rockabilly (Carlings och Solo).

Det jag undrar nu är var alla så kallade alternativa kläder hittas. Det finns i princip inget inom rock, glamrock, goth, rave, steampunk osv. Det närmaste du kan komma något av detta är Carlings eller möjligen reaavdelningen på DinSko (fast de har ju inga kläder förstås).

Allt är bara så mainstream! Jag hatar mainstream! Jag klär mig inte i moderna kläder, jag klär mig i min klädstil. För att hitta min klädstil så måste jag åka till Stockholm eller leta på nätet. Jag är trött på nätletande och dyra Stockholmsresor som jag aldrig har tid till.

För ett tag sedan fanns det en klädbutik med alternativa kläder här i Uppsala. De var dyra, hade litet utbud, gjorde inte tillräckligt med reklam för sig själva, folk hittade inte dit då det låg i en källarlokal och till slut gick de i konkurs. Han som ägde stället var dock trevlig och jag köpte en gång en t-shirt av honom, mest för att sponsra dem. Tyvärr så funkade det inte.

Hade jag haft tid och pengar så skulle jag lätt öppna en egen klädbutik i Uppsala. En som inte är så mainstream som allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0