Att döma hunden efter håret

Alla har inte riktigt förstått det här med härskartekniker, ni vet tolkningsföreträde och sånt. Jag tycker att det värsta jag får möta på varje dag på nätet, ofta på jämställdhetssidor (tyvärr), är när folk klagar på härskartekniker men använder dem själv.

Exempelvis i gruppen Genus och Jämställdhet på facebook. Där var det för ett tag sedan var någon som la upp en länk till Kissies blogg, detta inlägg länkade de till. Sen börjar kommentarerna flöda, där vissa säger "Jaha, det kommer ju verkligen från rätt person" och liknande.

Ursäkta mig, men bara för att Kissie ser ut på ett visst sätt så ska hon väl inte dömas för sitt utseende?! Så fort någon klagar på Lady Dahmers utseende så blir det ramaskri, men tydligen är det okej att samma personer klagar på Kissies utseende? Kissie har alltså inte rätt att ha vissa åsikter bara för att hon har valt att se ut på ett visst sätt? Alla har väl rätt att ändra sig gällande åsikter? jag tycker det är bra att åsikter inte är huggna i sten så att folk som har mer eller mindre skeva åsikter kan bättra sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0