Om att vara hård och våt

 
I den här artikeln tas en viktig aspekt kring sex upp.
 
Hädanefter i detta inlägg så syftar jag på ciskvinnor och -män när jag jämför kvinnor och män.
 
En kvinna som är både våt och hård är en kåt kvinna, om hon bara är våt eller bara hård så vill hon inte ha sex. Detsamma gäller män, de behöver vara både våta och hårda för att vilja ha sex. Tänk dig själv en hård penis, men så finns det ingen lubrikation där, då kommer förhuden att skava mot ollonet istället för att det känns skönt. Samma sak gäller alltså kvinnans fitta, en kvinna med torr fitta känner hur det skaver trots att hon är hård. En våt kvinna som inte är hård blir som i exemplet med hoppborgen som tas upp i artikeln jag länkade till ovan. Det spelar egentligen inte så stor roll vilken typ av sex du har, du behöver både vara våt och hård för att det ska vara skönt. Okej, oralsex kan fungera utan att vara våt och i många fall fungerar glidmedel med andra typer av sex, men hårdheten måste i alla fall vara där.
 
Jag undrar varför det sällan pratas om hårda kvinnor. Visst, det syns inte lika tydligt på en kvinna att hon är hård som det syns på en man, men fortfarande så är det väldigt viktigt att för ett bra sexliv att inte köra på utan hårdheten.
 
Förr i tiden trodde folk att mannens sperma och kvinnans lubrikation blandades ihop och bildade ett barn. Bara en sådan tanke får en att tro att män inte har lubrikation.
 
Det är viktigt att prata om hårda män och våta kvinnor, men det är också väldigt viktigt att prata om hårda kvinnor och våta män. Vi måste prata om att både kvinnor och män blir både våta och hårda. Annars tar folk för givet konstiga saker. Många porrskadade ungdomar tror att det räcker med att kvinnan är våt och så kör de bara på kanske utan att det är speciellt skönt för henne. Ren idioti tycker jag, men många vet inte bättre.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast jag tycker "hård" är fel ord om kvinnans kön. Blygläpparna blir ju inte stora, inte hårda. I artikeln skriver hon att hon inte vill använda termen "svullen" men det är iaf bättre än hård. Något hårt är stelt och gör inte mycket motstånd om man trycker på det. Blygläpparna är ju fortfarande sladdriga och om man trycker på dom ger de vika direkt.

Jag tycker att ditt inlägg är viktigt, att vara våt är bara en del, det kan man ju lika gärna vara pga flytningar, men att säga att kvinnand blygläppar är hårda är väldigt missledande.

Svar: Fast ett par svullna blygdläppar och en svullen penis är ungefär lika hårda säger min egen erfarenhet, alltså tycker jag att hård är ett bra och beskrivande ord både om mäns och kvinnors svullna könsorgan.
Intersexorwhat

2012-08-24 @ 22:58:03
Postat av: Karoline

Jag tycker hård är ett bra ord. Vad jag vet så blir de hårda, inte bara svullna och som personen i den andra kommentaren skriver, sladdriga :P

Svar: Jag måste säga att jag inte riktigt förstod vad du menade med "sladdriga", menar du att de blir hårda och sladdriga eller att de blir hårda, men inte svullna och sladdriga?
Intersexorwhat

2012-09-15 @ 11:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0