Bröst

 
Det är ett och ett halft år sedan nu, men fortfarande dyker diskussionen upp igen. Miranda Kerr lade upp en bild på när hon ammar sitt barn för att få en chans att visa brösten, säger de.
 
Jag förstår inte varför det ska behöva vara så komplicerat för mammor att få amma sina barn offentligt. I Sverige är det okej att äta offentligt för alla människor utom de barn som ammar. Självklart att det handlar om att folk dislikear på att få se kvinnobröst till något annat syfte än att behaga heterosexuella män, anser jag.
 
Jag låter följande två bilder tala för sig själva.
 
 
 
 
Så, vad är det för snack om Miranda Kerr? Ni kan läsa artikeln om det här. Alltså, kvinnor kan få visa hur mycket de vill av sina bröst så länge de inte visar just bröstvårtorna eller ammar ett barn med brösten. Bröstvårtor ska skylas, men om de skyls av ett barn så räknas det som om de blottas. Jag menar, många verkar totalt ha missförstått varför brösten evolverades fram. Inte nog med detta så verkar folk ha åsikten att det bara är okej att amma offentligt om du har snygga bröst. Är jag den enda som tänker att det är heterosexuella män som bestämmer vad kvinnor ska göra med sina bröst, dvs behaga män?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0