Här kommer svaren på era frågor

Nu har jag haft min sista tenta och jag tyckte det vore lämpligt att svara på era frågor nu även om jag har några inlämningsuppgifter kvar som jag inte är helt färdig med. Jag har ju inte uppdaterat på alldeles för många dagar!

Jag vet att du inte vill avslöja ditt kön på den här bloggen, men jag är nyfiken på om du är en straight cisperson eller någon form av HBTQ-person?
Folk i allmänhet ser mig som en heterosexuell cisperson, men jag är inte helt säker på om det är den bästa beskrivningen av mig. Jag är inte homosexuell (i bemärkelsen att enbart gilla folk av samma kön som en själv) och jag är inte trans. Däremot tror jag mig ha insett att kön inte spelar så himla stor roll, men vem vet, en dag kanske jag sitter där och ser mig själv som helt cishetero igen. Idag känner jag mest inte för att placera mig själv i något fack där folk tilldelar mig en stereotyp personlighet som kanske inte alls stämmer, lite därför jag är så pass anonym här på bloggen.

Vad är dina drömmar om framtiden?
Att vårt samhälle uppnår jämställdhet. Att jag lever ett gott liv där jag aldrig kommer behöva oroa mig för att inte passa in, inte ha tillräckligt med pengar osv. Grundläggande saker helt enkelt. Utöver det grundläggande så skulle det inte vara fy skam med en dubbel kandidat- och en masterexamen, ett trevligt jobb där jag får uppfinna läkemedel som förbättrar vår vardag och en familj som alltid finns där när jag behöver.

Vilken är din värsta fördom/den fördom du skulle vilja bli av med?
Även om jag är väldigt mycket en sådan person som inte försöker ha fördomar om folk så måste jag erkänna, jag har fördomar. Jag önskar att jag kunde sluta vara fördomsfull helt och hållet. Dock så märker jag när jag är fördomsfull och det är ett stort steg på vägen mot att inte vara fördomsfull alls. Jag vet inte vad som är min värsta fördom, men jag vill bli av med alla fördomar jag har.

Bor du ensam (djur räknas)?
Ja, när jag bor i min lägenhet så bor jag ensam, men jag är ung och har således nyligen flyttat hemifrån så under lov och ledighet händer det att jag bor hos någon av mina föräldrar. Då är det, förutom jag själv, 1-3 personer i hushållet och 0-1 husdjur, beroende på vem av mina föräldrar jag bor hos.

Klädstil?
Om jag hade haft mer tid att ägna mig åt min klädstil så hade den varit mycket snyggare än vad den är idag. Svart är den bästa färgen, den går att matcha till allt. Jag älskar mönster, och då menar jag inte vilka mönster som helst, randigt är en favorit. Framförallt drar min ideala stil åt ett gotiskt håll, men det varierar till mer rock, glamrock eller locking ibland.

Vad menas med utrycket "att påfågla sig" enligt dig?
Har faktiskt aldrig hört uttrycket förut. Nu när jag bara hör det så här rakt upp och ner så skulle jag nog gissa på att det betyder att någon visar upp sig, framförallt kanske att en kille visar upp sig för en tjej. Tänker typ lite som när hiphop-killar kör rap-battles mot varandra för att få hiphop-tjejer (Var jag lite fördomsfull nu?). Vet inte riktigt om jag gillar det uttrycket ifall jag förstått det rätt. Påfåglar är fina.

Hur ser ditt idealsamhälle ut?
Jämställt som fan. När vi når alla sorters jämställdhet (mellan kön, ras, sexuell läggning m.m.) så vill jag att det stannar på den nivån, vi står där och balanserar på toppen istället för att falla över på andra sidan och vara på väg bort från jämställdheten igen.

Vad pluggar du?
Bioteknik. Läser även lite extrakurser i språk då och då.

Vad är det viktigaste i ditt liv?
Svår fråga, jag skulle kunna skriva en hel uppsats i ämnet nästan. Några av de viktigaste sakerna i mitt liv är att känna mig förstådd och att inte bli ifrågasatt bara för att jag bryter mot normer eller stereotyper. Jag vill kunna leva ett lyckligt liv med min partner och min familj och alla mina vänner utan att någon kommer och sätter käppar i hjulen för mig.

Var står du politiskt?
Mer åt vänster än åt höger men skulle inte säga att jag är just vänster. Jag är rosagrön, jag tycker att jämställdhets- och miljöfrågor är väldigt viktiga inom politiken.

Vad attraheras du av?
Personlighetsmässigt så är det nog framförallt intelligens. Då menar jag intelligens i formen av att kunna förstå komplexa företeelser och att kunna sätta sig in i andras situationer. Jag tycker också att det är attraktivt med personer som vågar vara sig själva och skiter fullständigt i vad andra tycker att de bör eller inte bör göra (i viss mån iaf, vissa saker attraheras jag inte av trots att personen vågar vara sig själv, som brottslighet och sånt då). Utseendemässigt gillar jag smala människor, mest för att jag själv är smal tror jag. Sen attraheras jag av folk som är smått muskulösa, mest för att jag själv vill vara det tror jag :P samt folk som har liknande klädstil som jag.

Tack Robin, Alex, Rikku, Auuus och Sofia för era frågor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0