Vecka 19


Bröst.

Tuttar, pattar, rattar och så vidare. Det är ofta det vi tänker på när vi hör "bröst", kvinnobröst. Män har också bröst, men deras bröst är inte alls lika sexualiserade. Missförstå mig rätt, jag tycker inte det är fel att beröra, klämma och kyssa bröst under en sexakt, absolut inte, däremot tycker jag det är synd att väldigt få män får sina bröst sexualiserade någonsin. Det är heller inte bra att kvinnor inte ens kan amma på allmän plats bara för att deras bröst är för sexualiserade och folk blir provocerade,. Hennes unge kanske behöver mat liksom, varför blir folk ens provocerade?

Jag tycker om bröst. Bröst är nice oavsett om de sitter på en kille, en tjej eller någon annan. Jag personligen tycker om små bröst. Jag tycker inte det är fel med stora bröst eller förstorade bröst. Faktum är så är jag extremt nyfiken på hur ett par silikonbröst känns att klämma på. Jag tänker mig att de är mjukare än naturliga bröst eftersom det inte är bröstkörtlarna som känns, samtidigt tänker jag mig att de är "segare" på att forma tillbaka sig. Lite som en icke-Newtonsk vätska. Utsätts för tryck => mjukt, utsätts inte för tryck => segt.

En annan sak angående bröst är att jag inte fattar varför alla kvinnor måste ha BH/bikiniöverdel. Vissa tjejer förstår jag att de vill ha BH för att de kanske har stora bröst som är tunga och så, men det finns många tjejer som inte har speciellt stora bröst men använder BH ändå bara för att de anses konstiga om de inte gör det. (Sen finns det såklart tjejer med små bröst som använder BH för att de vill.) Om bröstvårtorna syns igenom tröjan hos en kvinna kan det bli ett jävla tissel, men när detsamma gäller en man så är det hur normalt som helst (oftast). Sen att kvinnor inte ens får bada topless på många platser, vad är det för grej? Alla killar är topless på samma badplats, de blir inte ombedda att ta på sig en tröja. Bröst som bröst liksom. Tycker jag. Oavsett om du har stora eller små bröst så ska inte det du har mellan benen tvinga dig till att skyla eller blotta dina bröst.

Sen ytterligare en sak jag har funderat över kring bröst. Varför är det okej att en kvinna visar i princip hela brösten så länge hon inte visar bröstvårtorna? Vad är det som är så speciellt med bröstvårtorna på en kvinna jämfört med på en man? Hon kan mata barn med sina, sen då? Bröstvårtorna lär vara en ungefär lika erogen zon hos en genomsnittlig kvinna som hos en genomsnittlig man. Jag ser ingen ordentlig koppling mellan bröstvårtor och kön och varför vissa ska skyla sina om det nu är okej att visa resten av brösten.

Detta är ett intressant ämne och jag skulle kunna skriva hur länge som helst om det, men allt måste ha sitt slut, även detta inlägg. Först skulle jag dock vilja dela med mig av en liten anekdot. När jag gick i gymnasiet så kom en gång två gynekofila kompisar fram till mig och frågade "Bröst eller rumpa?", jag kollade lite fundersamt på dem och försökte tolka exakt vad de menade och frågade tillbaka "Rent allmänt alltså?", "Nej, på en tjej" svarade de. Jag minns tyvärr inte vad jag gav för svar tillbaka, men jag minns att jag tänkte att det inte borde spela så stor roll vilket kön personen har. Sen vet jag inte om jag föredrar något av det framför det andra, så länge både börst och rumpa är klämvänliga hos person jag attraheras av så är det lugnt liksom.

Detta inlägg är inspirerat av Vecka 6.


Kommentarer
Postat av: Robin

Träffade faktiskt en kille idag som berättade om något som hände honom förra sommaren. Han hade opererat sig och badade i T-shirt, och genast blev det ett satans tisslande och tasslande bland de andra på stranden om ifall han var tjej eller kille. Bara för att han inte hade bar överkropp. Herregud, människor...

2012-05-11 @ 01:54:02
URL: http://dayviews.com/pumpkinwings/
Postat av: Visselpaj

Det är verkligen synd att bröstvårtor på kvinnor ska vara så sexuellt laddade och ses som alltför privat för att kunna låta synas genom topar. Hade vart väldigt skönt att slippa BH ibland.



PS: Bilden i inlägget är väldigt talande!

2012-05-12 @ 13:55:53
URL: http://visselpaj.se
Postat av: Marielle

Jag använder BH jävligt sällan & det är så fruktansvärt skönt. Min B-kupa kräver inte stöd så BH ser jag som ett alternativ snarare än ett måste. Ett alternativ om jag vill att bysten ska se större ut eller om den är menstruationsöm, men inte något skavande krav.



PS. Kolla in Tuttrevolution.blogspot.com om ämnet kvinnobröst vs. mansbröst intresserar (:

2012-05-13 @ 00:14:33
URL: http://jungeljerta.blogspot.se/
Postat av: Katrus

Jag är så trött på BH, ni anar inte! Önskar varje dag att jag kunde lämna den hemma, men vågar inte göra det när jag har tunna eller tighta tröjor då bröstvårtorna kan synas igenom, jävla normer!

2012-05-13 @ 22:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0