Jag är inte för samkönade äktenskap

 
Nej, jag är inte emot smakönade äktenskap, men jag tycker bara det låter fånigt att säga sig vara för samkönade äktenskap. Som om det är någon skillnad på samkönade och särkönade (finns det ens ett ord för det?) äktenskap. Jag förstår inte varför det ens ska vara något som behöver diskuteras, för mig är det självklart att äktenskapet finns för att två (när kommer "eller flera" in i bilden tro?) personer som gillar varandra. Att räkna in de båda parternas kön i det hela och kalla det för något annat är bara så urboda fånigt att jag får spunk.
 
Amerikanerna skriker hej vilt om "For gay marrige", "Against gay marrige" och så vidare. Jag vill liksom bara skrika "It doesn't fucking matter!". Att göra skillnad är att upprätthålla en skillnad.
 
För ett tag sedan hittade jag denna bild ute på nätet:
 
 
Så ser jag den svenska flaggan och bara "Nej, tyvärr, det gör vi inte", för här gör vi också skillnad. Folk pratar om samkönade/homosexuella äktenskap.
 
Jag har sagt det förr, men det skadar väl inte att säga det igen: Jag är så in i helvete trött på att alla på hela våran jord ska envisas med att placera folk i fack! Sluta! Lägg ner! Det spelar för i helvete ingen roll!
 
Ursäkta språket.

Kommentarer
Postat av: Alex

Precis! Bara att hoppas att samhället inom en snar framtid ska kunna inse att det inte är någon skillnad.

2012-09-16 @ 21:03:06
URL: http://varkeneller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0