Färgspunk

 
Jag blir så trött på alla dessa människor som ska sälja saker över nätet och inte klarar av att skriva vilken färg ett plagg eller en pryl har. Istället skriver de "tjejfärg" eller "killfärg", så att alla potentiella köpare måste gissa sig till vilken färg det innebär. Snacka om att skjuta sig själv i foten genom att kalla något efter ett kön istället för efter en färg. Om någon nu vill köpa en blå nånting till sin dotter, kommer den personen då verkligen vilja köpa något som det står "killfärg" på, trots att hen vet att prylen inte enbart är gjord för killar? Jag hade inte gjort det i alla fall, jag hade bojkottat någon som ger färgerna kön.
 
Ungefär som att jag blev less på Butterik's när jag upptäckte att de hade två modeller av ispåsar (ni vet sådana där som de brukar lägga på huvudet i US-filmer), den ena var dammodell och den andra var herrmodell. Dessa ispåsar var helt identiska – de var lika stora, de hade lika stor kork, de var puffiga på exakt samma sätt, de innehäll lika mycket vätska – förutom en sak... Den ena var vit med mörkblå stjärnor på och den andra var vit med röda stjärnor på.
 
Detta ger mig spunk. Färgspunk.
 
Det är sådana fördomar om vilka färger flickor och pojkar tycker om som gör att vissa personer drar det till den absoluta gränsen. Jag blir så trött på sådant här.
 
 
Förresten får ni gärna fortsätta att ställa frågor till mig i min frågestund, för jag har inte så mycket tid att skriva inlägg nu i dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0