Sexets terminologi

 
Vad jag tänker när jag hör "sex"
Kyssar, hångel, mys, naken, onani, runka, pulla, petting, outercourse, innercourse, vaginalsex, oralsex, analsex och så vidare i all oändlighet.
 
Vad allmänheten tänker när de hör "sex"
Vaginalsex
 
Vad jag tänker när jag hör "förspel"
...?
 
Vad allmänheten tänker när de hör "förspel"
Kyssar, hångel, mys, onani, runka, pulla, petting, outercourse och så vidare (med i princip allt som inte är vaginalsex och i några enstaka fall heller inte oral- och/eller analsex)
 
 
Varför kan inte folk inse att det går att ha sex på andra sätt än kuk-i-fitta? Någon gång i höstas så ifrågasattes jag om varför jag tycker ordet "oskuld" är ett dåligt begrepp. Det jag tycker i frågan är att det för det första har att göra med att kvinnor är förbrukade när de haft sex, de har fått en skuld. För det andra så kan det användas på män, men det är väldigt sällsynt att det görs, vilket både gör så att män inte räknas som förbrukade när de haft sex, trots att kvinnor gör det, samt att folk inte kallar män för saker som "slampa" och "hora", trots att kvinnor kallas för det. Dessutom så är det många kvinnor som haft sex med andra kvinnor, som inte räknas in i att ha "förlorat oskulden" trots att de har haft jättemycket sex. Vem som har haft sex eller inte blir mycket mer komplicerat om vi använder ordet "oskuld" än om vi skulle snacka om till exempel "sexuell debut". Jag tycker inte att ordet "oskuld" borde ha något med sex att göra över huvud taget. Det är ett gammalt ord från den tiden då folk på allvar trodde att kvinnor hade en mödomshinna som en man var tvungen att spräcka. Lyssna bara hur hemskt det låter. Sex är inte för att det ska vara skönt, det är för att mannen ska göra något som gör ont på kvinnan. Inte konstigt att så många unga kvinnor är så rädda för att ha sex första gången, när de har fått den här bilden inpräntad i hjärnan och dessutom tror att det i sex måste ingå att de har en kuk i sin fitta.
 

Kommentarer
Postat av: ett ritstift i din rumpa

word.

2013-01-06 @ 21:53:43
URL: http://yllestrumpa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0