Jag är på att avskaffa kvinnodagen

 
Det börjar ta hus i helvetet på facebook och youtube just nu. Alla lägger upp misogyna saker som ger mig hjärnblödning. De flesta av dessa bilder, statusuppdateringar och klipp kommer upp för att det är internationella kvinnodagen imorgon.
 
Jag trodde att kvinnodagen var för att främja jämställdheten, inte hämma den. Tydligen har mer än halva världen fått det hela om bakfoten.
 
Så just nu känner jag spontant att jag skulle vilja avskaffa den internationella kvinnodagen bara för att jag ska slippa ha hjärnblödning på grund av alla misogyna (och homofoba) idioter som tror att de är roliga.
 
Nu ska jag gå och andas i en påse och räkna till tio.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0