Jag vill inte "komma ut"

 
Har ni tänkt på hur homosexualitet, bisexualitet, transsexualism,asexualitet, pansexualitet, intergenderism, gender fluidity och alla andra olika sexuella läggningar, könsidentiterer, könsuttryck och så vidare, alltid är något att komma ut till?
 
Du är en heterosexuell cisperson till dess att motsatsen är bevisad.
 
Jag vill inte ha det så. Jag vill inte att det ska vara någon slagt grej att behöva berätta för alla andra att "jag är annorlunda". Jag vill inte att folk aktivt ska kunna ta ställning till om de forfarande tänker acceptera en persons känslor/beteende efter att hen har "kommit ut".
 
Jag vill att alla bara ska få vara sig själva. Det ska vara lika enkelt att säga "Jag är gay" som det för en ciskvinna är att säga "Jag är kvinna". Ingen ska börja ifrågasätta eller få för sig att personen helt plötsligt är mindre värd bara för att hen berättade ett till faktum om sig själv.
 
Jag vill att det ska vara lika naturligt för en homosexuell man att säga "Min pojkvän..." som det är för en heterosexuell man att säga "Min flickvän...".
 
Ingen ska ifrågasätta någon annans val eller icke-val av personlighetsdrag.
 
Allting ska bara vara, ingenting ska behöva bli. Ingen ska någonsin mer behöva "komma ut", uttrycket ska inte finnas.
 
Kan inte bara hela världen hjälpa mig att få bukt med "komma ut"-grejen?
 

Kommentarer
Postat av: lisa

Jag håller fullständigt med dig.
Det sjuka är också att det anses som att man undanhållit något bara för att andra dragit felaktiga slutsatser.

Svar: Precis! En sak som visserligen går att göra då är att säga "När har jag uttryckligen sagt att jag är hetero?" (om det gäller sexuell läggning) osv. Även om det kanske inte är den bästa lösningen på problemet så börjar den som har antagit saker att faktiskt tänka efter. Förhoppningsvis.
Intersexorwhat

2013-03-19 @ 23:34:25
Postat av: Elin

Jag känner också så. Det känns också som att för att definera sig som annat än straight måste man vara SÄKER. Jag var inte särskilt intresserad av killar innan jag blev tillsammans med min partner, men räknades ändå som straight, men det känns som man måste ha varit i ett förhållande med/haft sex med kvinnor för att ens få säga att man är osäker på sin sexualitet... Förstår det på sätt och vis, känns nästan respektlöst mot de som faktiskt har en opopulär sexuell läggning och faktiskt får problem pga det...

Svar: Ja, det där med att vara säker är ju också en aspekt på det hela. Det är som att alla är helt cis-hetero till dess att motsatsen har bevisats. Beviset måste också vara i form av en handlig, det får inte bara vara en tanke...
Intersexorwhat

2013-03-20 @ 05:36:41
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: ett ritstift i din rumpa

precis så!

Svar: :)
Intersexorwhat

2013-03-20 @ 18:51:58
URL: http://yllestrumpa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0