Recension nr 12: Wonder Wheatgrass Guru Happy

 
Wonder Wheatgrass Guru Happy Superfood Drink.
Observera hur skiktad den var innan jag vände den.
 
Märke: Guru Happy
Namn: Wonder Wheatgrass Guru Happy Superfood Drink
Märkningar: EU-ekologisk, organic
Köpt på: Ica Supermarket, Uppsala
Innehåll: Vatten, ekologisk päronjuice, ekologisk apelsinjuice, ekologisk citronjuice, ekologiskt vetegräs, ekologisk ingefära, askorbinsyra, xanthangummi, naturliga aromer.
Volym: 330 ml
 
Flaskan: En liten glasflaska med mörkgrön kork och grön etikett med orange text. Jag tyckte att flaskan var liten, söt och tjock.
 
Dryckens utseende: Först var den skiktad, jag tyckte den var orange uppe och grön nere. Efter att jag skakat den tyckte jag att den såg läskig ut. Jag fick en känsla av spenatsoppa, den var grön-brun och mycket grumlig. Sambon tyckte att den såg ut som avloppsvatten, alltså inte så inbjudande.
 
Lukt: Jag tyckte att den luktade juice och sött, jag kände en lukt av äpple och apelsin, men lukten var svår att sätta fingret på. Sambon tyckte att den luktade mulivitaminjuice.
 
Smak: Min första tanke var att den inte var god. Jag tyckte att den smakade havre, päron, sött och ytterligare smak jag inte kunde sätta fingret på. Sambon tyckte att den smakade mulivitaminjuice. Jag tyckte att den kändes grynig. Jag tyckte också att den gav en känsla av spya, men inte lika syrlig. Sambon tyckte den var ganska syrlig. Varken jag eller sambon kände något spår av ingefära. Jag klarade knappt av att dricka upp den.
 
Betyg: 1 av mig, 2 av sambon.
 
Så här såg den ut efter att ha skakat flaskan.
Räckte till två glas i den här storleken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0