En liten uppdatering

 
Som ni har märkt har jag inte skrivit något på ett bra tag nu (läs: tre månader). Så jag tänkte ge er en liten uppdatering.
 
Orsakerna till att jag inte har skrivit har bland annat att jag varit väldigt stressad och nedstämd (läs: min depression har gått till attack igen), så det har varit mycket svajigt de senaste tre månaderna. Att jag varit stressad beror på att sedan jag mådde "som sämst för första gången", alltså första gången jag mådde riktigt riktigt dåligt och fick börja med anti-depressiva, så har nivån för hur mycket stress jag klarar av sänkts något fruktansvärt och jag har inte lyckats få upp nivån igen, än. Dessutom har jag haft praktik de här senaste tre månaderna. En helt ny värld för mig helt enkelt, jag som inte har jobbat på en sådan form av jobb förut. Jag har jobbat, men mest ideellt, och jag har studerat, men något så här nära ett heltidsJOBB har jag nog aldrig haft. Det var kämpigt, men nu är det bara slutrapporten kvar, så att jag kan få betyg (finns bara godkänt och underkänt, så där behöver jag iaf inte oroa mig) på praktiken, och rapporten är jag halvvägs med och har till på söndag (om en vecka alltså) på mig med att skriva färdigt.
 
I alla fall. Nu har jag i princip sommarlov. Förutom att jag måste skriva färdigt rapporten så har jag ingen sysselsättning, framförallt inte någon 9-18 (som praktiken var), utan bara sommarlov och ska resa en del.
 
Så jag tänkte försöka skriva lite på bloggen nu i sommar, men jag tänkte göra något lite annorlunda här. Jag kommer att försöka orka skriva inlägg om jämlikhet och sådant som bloggen egentligen handlar om, men jag kan inte lova något på den fronten. Något jag däremot kan lova är att recensera ingefärsdrycker denna sommar. Jag har blivit väldigt förtjust i ingefärsdrycker, framförallt ginger ale och ginger beer, så jag tänkte försöka att köpa olika sorter varje gång (finns väldigt många olika varianter av både ginger ale och ginger beer, men även annan dryck med ingefära eller ingefärssmak) och betygsätta dem här på bloggen. Orsaken är att det är en väldigt bra variant av fest- eller findricka, helt utan alkohol! Trots att de heter ale eller beer så är de alltså alkoholfria. Så det ska jag försöka göra. Jag ska köpa in massa olika och så testar jag någon minst en gång i veckan och skriver ett inlägg om den. Kommer bli foton på drickan, recension och betyg. Jag ska fundera ut några olika bra frågor, kategorier eller liknande som jag måste besvara för varje dryck. Betygsskalan tänker jag ska vara 1-5. Jag kommer skriva ett till inlägg om ett tag där jag beskriver lite bättre vad för saker som ska vara uppfyllda för de olika betygen.
 
Orsaken till att jag tänkte göra detta är för att sätta ginger beer på kartan och göra det MER naturligt att välja ett alkoholfritt alternativ istället för ett alkoholhaltigt. Jag är lite trött på hur folk nästan blir "kränkta" (inom citationstecken för att de känner sig kränkta men är det inte) när de inte kan dricka alkohol eller när ett evenemang är alkoholfritt.
 
Ge gärna förlag på olika ginger ale, ginger beer eller andra ingefärsdrycker du känner till. Har du sett dem i någon speciell butik i Uppsala får du gärna berätta var jag kan få tag på dem. Några märken jag redan nu vet att jag kommer att testa är Schweppes, Bundaberg, Fentimans, Fever Tree, Belvoir, Froosh, Guru Happy, Kung markatta, Vitamin Well, Grace och Whole Earth. Så just dessa behöver ni inte tipsa mig om ;) Om ni ger tips, kolla gärna så att den ni hittat är alkoholfri, heter det bara "ginger ale" eller "ginger beer" SKA den vara alkoholfri, för annars måste epitetet "alcoholic" sättas framför, men det kan hända att någon sådan dricka från något annat land kan ha gått runt systemet på något vis. Ge även gärna tips på vad ni vill veta för olika saker om dryckerna.
 
Jag hoppas att ni ska tycka om denna sommar-följetong jag kommer skapa med alla dessa ingefärs-recensioner!
 
Alla inlägg om ingefärsdrickorna taggar jag med "ginger" så att ni lättare ska hitta dem (hoppas jag, men blogg.se har haft en del konstigheter för sig med taggarna, så vi får väl se om det funkar). Eventuellt gör jag en helt egen kategori för ingefärsdrickorna, om taggningssystemet inte funkar.
Ingefära
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0