Ginger!

 
Här kommer ett litet förklaringsinlägg till hur mina recensioner av ingefärsdrickor kommer att gå till.
 
Nu i sommar kommer jag att köpa alla möjliga former av ingefärsdrickor, men framförallt kommer jag att leta efter ginger ale och ginger beer, för att jag vill hitta riktigt bra alkoholfria drycker att ha på till exempel fest eller vid fina tillställningar. Jag vill helt enkelt göra att det blir mer naturligt att välja alkoholfritt snarare än alkoholhaltigt när det kommer till fest- och findricka.
 
Alla inläggen kommer att taggas med "ginger", dock har jag upptäckt att taggarna bara fungerar i appen (What?... Aja...) så om ni läser i appen kommer ni kunna gå in på taggen "ginger" om ni bara vill läsa ingefärsdrycksrecensionerna. Om ni däremot läser på hemsidan får ni istället gå in på kategorin "Kost, hälsa och miljö", dock kan det då eventuellt komma upp lite andra inlägg också, beroende på vad jag skriver för andra inlägg nu i sommar.
 
Hur recensionerna kommer att gå till är helt enkelt att jag och min sambo köper olika ingefärsdrycker, vi delar lika på drycken, tittar på flaskans utseende, färgen på drycken, luktar på den och smakar på den. Sen ger vi kommentarer om flaskans utseende, dryckens utseende, lukten och smaken, samt att vi ger betyg på skalan 1-5. På skalan betyder 1 att det i princip inte är drickbart, att det helt enkelt inte går att dricka upp drycken utan att kämpa som sjutton, alternativt att enda utvägen är att hälla ut den. 3 är medelbetyget som helt enkelt betyder att drycken är okej. 5 betyder att drycken är så god att du skulle kunna hälla i dig nästan hur mycket som helst av den. Sen har vi mellan-betygen 2 och 4 som helt enkelt betyder "inte god" respektive "god".
 
Sådär! Snart kommer första recensionen upp! Jag och sambon var i stan idag och köpte på oss tre ginger beers och en ginger ale. Vi ska prova en av dem nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0