En tjuvlyssning

 
Igår när jag satt på bussen så hörde jag ett samtal mellan en grupp som verkade känna varandra. Jag tyckte att det var en ganska... ja, intressant konversation... Därför tänkte jag dela med mig av den till er.
 
Person 1: "Asså, här om da'n träffade jag någon som jag inte visste om det var en kille eller tjej"
Person 2: "Oj, det låter wierd"
Person 1: "Ja, det var wierd. Jag hade ingen aning om ifall han var kille eller tjej. Så jag frågade han. Han ville inte svara."
Person 3: "Nähä, men du fick veta att det var en kille eller?"
Person 1: "Nä, vadå?"
Person 3: "Eftersom du säger 'han'..."
Person 1: "Jaha, nej, men vadådå?"
Person 3: "Du kan ju använda 'hen' om du inte vet könet"
Person 1: "Jamen, klart han har ett kön. Jag bara visste inte vilket. Han kan ju inte vara något mellanting liksom"
 
Jag: *Mental facepalm*
 
Ett annat inlägg på liknande ämne

Kommentarer
Postat av: Elias

Hahaha, snacka om det...

2013-05-06 @ 22:18:18
Postat av: Alex

Usch, hatar när man hör sådant (vilket är alldeles för ofta).

Svar: Ja, det är absolut alldeles för ofta. Men tyvärr väldigt svårt att få stopp på det :/
Intersexorwhat

2013-05-08 @ 23:05:39
URL: http://varkeneller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0