Nytt år = Nytt att ta sig för


Idag är sista dagen för det här året, det är nu vi ska börja om på nytt, börja rulla en ny kula eller tänka på sådant som vi inte vill upprepa. Så jag tänkte nu, inför er, avge några nyårslöften.


För det första, alltid det första, ska jag börja träna. Jag ska sluta lägga en massa tid på att bara sitta framför datorn under långa stunder, stunder då jag kan lägga tiden på något som jag tycker är kul. Jag tycker inte om att träna kondition, men jag tycker om att träna styrka. Genom att träna styrka så får jag kondition på köpet om jag tränar tillräckligt länge. Så i vår vill jag börja klättra igen, alternativt börja gymma igen (ja, tro det eller ej, men i en del av tvåan på gymnasiet så gymmade jag nästan en gång i veckan). Jag har också länge velat börja dansa, men det är svårt att hitta någon dansskola som har kombinationen att ligga bra till, ha bra kurser, bra kurstider och vettiga priser.

Det andra nyårslöftet är att börja studera i tid och kanske inte ta på mig så himla mycket ideellt arbete. Jag älskar att arbeta ideellt, men tyvärr har en del av mina studier skitit sig på grund av det. Det största problemet i detta är att jag är extremt sugen på att engagera min i universitetsmottagningen i höst, vilket betyder en massa förberedande arbete under våren. Nu till våren kommer jag läsa 125% studietakt på universitetet, dvs. jag kommer läsa 100% på min utbildning och en extrakurs på 7,5 hp. Förutom dessa 125% kommer jag även behöva plugga till några omtentor. Jag vet inte hur jag ska få tiden att gå ihop, men förhoppningsvis löser det sig om jag sätter mig ner och funderar på hur jag ska klara av det. Jag ska heller inte skuta upp till morgondagen vad jag kan göra idag.

Ett tredje nyårslöfte är att äta lunch även när jag är ledig. Det händer ofta att jag inte orkar eller hinner laga mat (hinner = affären stänger 21:00 och ibland är jag hemma efter det), vilket leder till att jag inte alltid har tillräckligt många matlådor i frysen att det räcker till både lunch och middag ibland när jag är ledig (ledighet => lathet => orkar inte laga mat). Om jag lyckas med mitt första nyårslöfte, att träna, så kommer jag få mer ork och därmed orka laga mat, tror jag.

Det fjärde nyårslöftet är att jag ska gå upp tidigt även när jag är ledig och att jag inte ska försova mig. Under vintern kan jag ta tillskott av D-vitaminer, de gör det lättare att både somna och vakna utvilad. Sen ska det inte bli några sensena kvällar framför datorn, för det är enbart onödigt. Visst att jag får mest inspiration till att göra saker under natten, men samtidigt så behöver jag den lilla sol som jag får nu under vintern. Under våren, sommaren och hösten brukar jag aldrig ha problem att komma upp i tid, solen gör mig pigg.

Mitt femte och sista nyårslöfte kommer vara att leva ut min stil mycket mer. Jag är uttråkad av min egen stil och det känns som om jag har samma kläder varenda dag (vilket jag nästan har, har i princip bara ett par byxor som jag trivs i numera). Sen ska jag sluta vara så stressad som jag har varit stundtals, för när jag är stressad så biter jag på naglarna, en ovana som jag trodde jag blivit av med innan jag stressade upp mig. Jag ska också försöka att gå upp några minuter tidigare på morgonen, så att jag slipper det där med att slänga sig på cykeln in i sista sekund och precis då komma på att jag inte hann borsta tänderna. Tur att jag (oftast) brukar bära med mig en tandborste och lite tandkräm i väskan just av denna anledning.


Gott nytt år allesammans!

Kommentarer
Postat av: Visselpaj

Gott nytt år!

2011-12-31 @ 16:19:55
URL: http://visselpaj.se
Postat av: Intersexorwhat

Tack detsamma!

2011-12-31 @ 16:44:48
URL: http://intersexorwhat.blogg.se/
Postat av: Emilia

Svar: Det var inte meningen att göra dig upprörd eller något sådant. Det inlägget skrev jag för längesedan och hade glömt bort det. Så jag ber om ursäkt om jag gjorde dig upprörd för det var verkligen inte meningen!

2012-01-04 @ 12:50:24
URL: http://godisemilia.blogg.se/
Postat av: Intersexorwhat

Kan väl inte påstå att jag blev direkt upprörd, ville bara berätta hur det kan se ut för vissa. Kan meddela att jag själv inte är intersexuell eller har någon annan form av DSD, däremot är jag en hen på min blogg och kämpar för rättigheter kring framförallt kön.



För er andra kommentatorer, som undrar, så gäller detta ett blogginlägg om Lady Gaga.

2012-01-04 @ 23:35:06
URL: http://intersexorwhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0