Olympiska kläder

 
Jag har inte kollat mycket alls på OS, även om det kanske verklar så eftersom detta är mitt andra inlägg om evenemanget. Det är bara så att jag har lagt märke till en sak som förundrar mig lite när det gäller OS-kläderna för dam och herr.
 
Låt oss börja med beach volleybollen. Hos damerna får vi se sport-BH upptill och nertill hittar vi världens minsta bikinitrosa, enda sättet för att den skulle kunna vara mindre vore om det var string. Herrarna däremot har knälånga shorts nertill och ett linne som överdel. I den vanliga volleybollen (inte beach) är det mer jämlika kläder.
 
Kollar vi på gymnastiken så ser vi samma proportiner av kläder som i beach volleybollen. Damerna har gymnastikdräkt i form av en långärmad baddräkt vars hål för benen går upp över bäckenbenen (tänk Madonna). Herrarna har även här linne och nertill har de byxor som sitter fast med en rem under hålfoten.
 
I simning är det däremot omvända klädproportioner, här har damerna baddräkt medan herrarna bara har ett par små briefs.
 
Tittar vi på tennis så får vi veta att damerna numera måste bära kjol.
 
Sedan har vi boxning där det för första gången i OS:s histora finns en klass för damer! Den enda grenen som är kvar som gren där bara herrar får delta är grekisk-romersk brottning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0